Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. júla 2022

Slováci sa do reštaurácií či pohostinstiev vracajú iba postupne, najviac im chýbalo čapované pivo



Takmer polovica Slovákov stále nenavštevuje gastro prevádzky rovnako často ako pred pandémiou. Mnohí to však majú v pláne zmeniť. Zvyklosti Slovákov týkajúce sa návštevy reštaurácií, ...



Zdieľať
gettyimages 1194844975 676x451 4.7.2022 (Webnoviny.sk) - Takmer polovica Slovákov stále nenavštevuje gastro prevádzky rovnako často ako pred pandémiou. Mnohí to však majú v pláne zmeniť.


Zvyklosti Slovákov týkajúce sa návštevy reštaurácií, pohostinstiev, kaviarní sa vracajú do stavu pred pandémiou iba postupne.

Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (SZVPS), ktorý na vzorke 1 004 respondentov uskutočnila spoločnosť 2muse v máji tohto roka.

Čapované pivo radšej v podniku


Necelá tretina opýtaných v prieskume uviedla, že podniky navštevujú rovnako často ako pred pandémiou. Až 27 percent respondentov do podnikov chodí menej ako predtým a neplánujú to zmeniť. Pätina opýtaných takisto aktuálne jedlo a nápoje konzumuje doma, svoje zvyky však chcú čoskoro vrátiť „do normálu.“

Slováci sa počas pandémie a obmedzenej prevádzky podnikov najviac tešili na čapované pivo, vyjadrila sa tak takmer polovica opýtaných. Nasledovali čapované nealko nápoje, sýtené nealko nápoje a radlery.

Kvalita a chuť čapovaného piva zároveň patrí medzi najčastejšie uvádzané dôvody, prečo si tento nápoj Slováci vychutnávajú radšej v podniku.

Tento dôvod uviedlo 48 percent respondentov, ktorí si na pivo zájdu aj mimo domu. Ďalšou motiváciou je možnosť vychutnať si pivo v spoločnosti priateľov a atmosféra podniku.

Sme viac opatrní a uzavretejší


Otvorené podniky zatiaľ Slováci objavujú iba postupne. Svoju rolu podľa SZVPS pravdepodobne zohráva aj psychologický aspekt – pandémia nás naučila väčšej opatrnosti a stali sme sa aj o niečo uzavretejšími.

„Gastro sektor na Slovensku čelí mnohým výzvam od nedostatku personálu až po aktuálny rast cien potravín a energií. Letná sezóna však prinesie gastru napriek meniacim sa zvyklostiam Slovákov i cenovým výzvam pozitívny impulz. Dúfame však, že vláda čo najskôr podporí gastro sektor znížením DPH na stravovacie služby na 10 %, tak ako sľúbila,“ uviedol výkonný riaditeľ SZVPS Vladimír Machalík.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva.

Okrem pivovarov a sladovní združuje i servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.


Zdroj: Webnoviny.sk - Slováci sa do reštaurácií či pohostinstiev vracajú iba postupne, najviac im chýbalo čapované pivo © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Streľba v nákupnom centre v Kodani má tri obete, ľudia sa snažili schovať v obchodoch
<< predchádzajúci článok
Samospráva Trnavy odkupuje na sídlisku garáže, namiesto nich by chcela postaviť nájomné byty