Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. apríla 2008

Slováci zaplatili vlani za bankové služby priemerne 53 eur



Bankoví klienti v minulom roku platili za služby v priemere 70 eur, pričom priemerná cena za bankové služby pre aktívnych klientov globálne klesla o 1 %. Vyplýva to zo správy retailového ...



Zdieľať
BRATISLAVA 17. apríla (WEBNOVINY) - Bankoví klienti v minulom roku platili za služby v priemere 70 eur, pričom priemerná cena za bankové služby pre aktívnych klientov globálne klesla o 1 %. Vyplýva to zo správy retailového bankovníctva, ktorú vypracovali spoločnosti Capgemini, Európske združenie pre finančné riadenie a marketing (Efma) a ING. Slovensko vyšlo z prieskumu ako krajina, ktorá nezaznamenala výrazné zmeny cien vybraných produktov a služieb v sadzobníkoch poplatkov. Ku koncu roka 2007 len niektoré banky pristúpili k zvýšeniu poplatkov za používanie balíkov produktov a služieb a za hotovostné transakcie. "Hoci niektoré slovenské retailové banky pristúpili k úprave cien za vybrané bankové produkty a služby, ceny zostali v zásade stabilné," uvádza sa v správe. Slovenskí aktívni klienti tak zaplatili v minulom roku za bankové služby v priemere takmer 53 eur, čo je zhruba 1,7 tis. Sk. Ceny sa pohybovali vlani v rozmedzí 52 eur v ázijsko-pacifickej oblasti až 79 eur v Severnej Amerike. "Táto celosvetová stabilita však skrýva odchýlky medzi jednotlivými krajinami a regiónmi," uvádza sa vo výročnej správe. Najvyšší nárast ceny zaznamenali banky v Severnej Amerike, a to v priemere o 5,7 %, najmä v oblasti platieb a hotovostných transakcií. Ich cena v predchádzajúcich troch rokoch klesala kvôli neúprosnej konkurencii hlavne pri poplatkoch za vedenie účtov. Naopak, ceny v Ázii a Pacifiku poklesli o 11,1 % kvôli vyššiemu konkurenčnému tlaku v Austrálii a Indii, najmä pri platbách za úhrady a za vedenie účtov. Ceny v Európe sa stabilizovali, s nízkym cenovým nárastom o 0,8 % v eurozóne i mimo nej. S nástupom Jednotnej oblasti platieb v eure (SEPA) klesli ceny v rámci celoeurópskeho platobného systému v Eurozóne rýchlejšie než vo zvyšku sveta, a to o 6,3 %, zo 41 eur na 38 eur. Správa ďalej uvádza, že banky za posledné dva roky vo svojom konkurenčnom zápolení používali ceny ako nástroj na ovplyvnenie správania zákazníkov, pretože ceny produktov zákazníci vnímajú najzreteľnejšie a ako určujúce pri nákupných rozhodnutiach a vernosti. Banky skresali ceny tých produktov, ktoré ovplyvňujú predaj, ako napríklad bežné účty a karty, a to o 0,8 % ročne, čím sa snažili zostať konkurencieschopnými. Naďalej používajú prostriedky na ovplyvňovanie správania sa zákazníkov, aby ich prilákali alebo odradili od využívania niektorých produktov a služieb. Ceny menej nákladných produktov, ako elektronické bankovníctvo a výbery z bankomatov, sa znížili o 0,2 % a ceny nákladnejších produktov, ako šeky alebo hotovostné operácie v banke, sa zvýšili o 0,9 % ročne. Ceny občasných a doplnkových služieb, ako napríklad blokácia karty alebo vyhľadávanie dokumentácie, zostali viac-menej nezmenené, odrážajúc tak snahu nevzbudzovať ďalší záujem regulátorov a združení spotrebiteľov. Piata výročná správa retailového bankovníctva sa zameriava na rast retailového bankovníctva na domácich trhoch. Vychádza z internej analýzy a hĺbkových rozhovorov s 52 bankovými manažérmi v 15 krajinách. Správa ďalej poskytuje podrobnú analýzu cien v bankách v Európe, Severnej Amerike a ázijsko-pacifickej oblasti, pričom vychádza z údajov zozbieraných v 194 bankách z 26 krajín. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Magio od T-Comu využíva 20-tisíc zákazníkov
<< predchádzajúci článok
Posilňovanie imunity organizmu