Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. augusta 2019

Sme rodina vyzvala Érseka, aby sa viac venoval výstavbe R3 Tvrdošín



Na archívnej snímke poslanec NR SR Boris Kollár (SME RODINA).



Zdieľať
Na archívnej snímke poslanec NR SR Boris Kollár (SME RODINA). Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 9. augusta (TASR) – Opozičné hnutie Sme rodina vyzvalo ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby venoval väčšiu prioritu výstavbe úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vyhovel vylúčeným uchádzačom o tender a nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), aby ich zaradila späť do procesu užšej súťaže a opätovne vyhodnotila ich ponuku. Hnutie tvrdí, že potvrdenie protiprávneho stavu je znepokojivé.


"Ako predseda Výboru NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj som nedávno navštívil predstaviteľov územnej samosprávy okresov Tvrdošín a Námestovo, ktorí mi zhodne potvrdili veľkú nespokojnosť ohľadne neustáleho predkladania odhadov ukončenia procesu verejného obstarávania a podpisu zmluvy na tento úsek," skonštatoval predseda hnutia Boris Kollár.

Obyvatelia Oravy boli podľa neho v posledných mesiacoch ubezpečovaní zo strany Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, že sa čoskoro začne stavať uvedený úsek rýchlostnej cesty R3. Upozornil, že napriek tomu súčasný stav hovorí o uznaní námietok uchádzačov zo strany ÚVO proti vylúčeniu zo súťaže a zároveň o opätovnom odklade podpisu zmluvy o dielo.

Stanovisko ÚVO podľa vedúceho pracovnej skupiny hnutia pre dopravu a výstavbu Miloša Svrčeka konštatuje, že NDS svojím postupom porušila princíp transparentnosti podľa zákona o verejnom obstarávaní a tiež princíp hospodárnosti a efektívnosti. "Nie je možné akceptovať, aby NDS nepostupovala transparentným spôsobom v rámci preskúmavania vysvetlení ponúk uchádzačov k identifikovaným nezrovnalostiam v rámci akejkoľvek súťaže vo verejnom obstarávaní," zdôraznil Svrček.

Kollár zároveň vyzval ministra dopravy, aby v rámci činnosti a postupu kontrolovaného subjektu vykonal opatrenia na odstránenie protiprávneho stavu. Ako člena vlády SR zodpovedného za riadenie rezortu dopravy ho súčasne požiadal o vysvetlenie, kto je zodpovedný za uvedený stav. Pri tomto úseku to totiž podľa neho nie je prvýkrát, čo sa oddialil termín podpisu zmluvy o dielo. Hnutie tvrdí, že je nemysliteľné, aby pochybením kompetentných orgánov nebola zabezpečená dopravná dostupnosť v kritických regiónoch Slovenska prostredníctvom efektívnej a udržateľnej infraštruktúry.

Úsek R3 Tvrdošín - Nižná je dlhý 4,4 kilometra a po dokončení má odľahčiť frekventovanú dopravnú tepnu v Tvrdošíne. Viesť má po ľavom brehu rieky Orava a napájať sa na existujúci obchvat Trstenej. Predpokladaná cena je takmer 75 miliónov eur bez DPH.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bondra, Lintner, Karhan či Slovák
<< predchádzajúci článok
V byte Slovenky v Hainburgu našli dve tigrie mláďatá