Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

29. októbra 2007

YouTube bude mať od pondelka vážnu konkurenciu



Americký mediálny koncern Ruperta Murdocha, vlastník Fox News, a televízia NBC odštartujú vlastnú stránku s videami. Hulu.com bude konkurovať portálu YouTube, ktorý vlastní spoločnosť Google. V ...



Zdieľať

BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) - Americký mediálny koncern Ruperta Murdocha, vlastník Fox News, a televízia NBC odštartujú vlastnú stránku s videami. Hulu.com bude konkurovať portálu YouTube, ktorý vlastní spoločnosť Google. V pondelok spustia partneri testovú verziu, ktorú v priebehu niekoľkých mesiacov nahradí definitívna podoba Hulu. Zisky má zabezpečovať reklama. Používatelia si budú môcť pozrieť filmy a seriálové epizódy v plnej dĺžke. Okrem programov televízií NBC a Fox bude obsahovať šou z produkcie japonskej spoločnosti Sony a zo štúdia Metro-Goldwyn-Mayer. Popri najnovších epizódach obľúbených Simpsonovcov ponúkne aj staršie seriály, ako napríklad Lost in Space (1965). Generálny riaditeľ Hulu Jason Kilar verí, že obsah, zhromaždený na jednej stránke, zjednoduší divákom sledovanie ich obľúbených programov. Videá budú dostupné nielen na Hulu, ale aj na stránkach partnerov AOL, MSN, MySpace, Yahoo a Comcast. Používatelia si budú môcť vystaviť šou v celej dĺžke na svojich blogoch, web stránkach a profiloch, krátke ukážky budú môcť posielať cez e-mail.

Spustenie konkurenčnej stránky zvýši napätie medzi mediálnymi spoločnosťami a obľúbenými videostránkami, ktoré často ponúkajú neautorizované klipy. Spoločnosť Viacom, vlastník MTV, VH1 a iných staníc, žaluje YouTube za masívne porušenie ich autorských práv. Majiteľ stránky sa obhajuje, že po vyžiadaní takéto videá odstraňujú. Pozorovatelia tvrdia, že Hulu.com umožní nebývalú flexibilitu v šírení obsahu chráneného autorským zákonom. Mediálny analytik James McQuivey si myslí, že News Corp. a NBC týmto predbehli konkurenciu. Dodal, že ich produkt bude atraktívny aj pre zadávateľov reklamy, pretože je výhodné umiestniť ich obsah na stránku dostupnú pre veľké množstvo ľudí. Ak by totiž reklamu vysielali len na NBC.com alebo Fox.com, obmedzilo by to počet divákov, ktorí by reklamu uvideli.

SITA/AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Astronauti našli poškodenie na vesmírnej stanici
<< predchádzajúci článok
Spoločnosť Samsung na výstave FPD International 2007 odprezentovala vylepšenú zobrazovaciu technológiu