Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

21. júna 2009

Ettore Scola dával hercom šancu ukázať sa v inom svetle



Taliansky scenárista a režisér Ettore Scola si prišiel na 17. Art Film Fest po Zlatú kameru. Dostal ju za celoživotné dielo, ktoré tvorí vyše 35 filmov, na ktorých sa podieľal ako ...



Zdieľať
TRENČIANSKE TEPLICE 21. júna (WEBNOVINY) – Taliansky scenárista a režisér Ettore Scola si prišiel na 17. Art Film Fest po Zlatú kameru. Dostal ju za celoživotné dielo, ktoré tvorí vyše 35 filmov, na ktorých sa podieľal ako režisér, scenárov napísal ešte omnoho viac. Ako prezradil na dnešnej tlačovej konferencii v Trenčianskych Tepliciach, najdôležitejšiu úlohu mali v jeho filmoch vždy herci, často spolupracoval s amatérmi a s ľuďmi z ulice, ktorým sa museli prispôsobovať slávni skúsení herci. Tých navyše staval do nezvyčajných polôh, na ktoré neboli zvyknutí, pričom museli zabudnúť na všetky predchádzajúce skúsenosti. Vo filme Zvláštny deň (1977) premenil krásku Sophiu Loren na ponižovanú manželku vulgárneho fašistu, ktorá nebola vôbec príťažlivá a milovníka Marcella Mastroianniho zasa na prenasledovaného homosexuála. "Keď som pracoval s hercami z ulice, tak som mal úplne odlišný prístup, pretože nemali skúsenosti, a preto som sa usiloval pochopiť pravý charakter každého z nich a zveriť im úlohu, ktorá sa najväčšmi približovala ich charakteru. Problematické bolo využívať naraz aj profesionálnych hercov, aj hercov z ulice, skúsení a slávni herci sa zrazu museli prispôsobiť tým, ktorí v tomto remesle nie sú doma,“ vysvetlil Ettore Scola. Nakoniec však vždy prišlo na pľaci k harmónii. Scola si je totiž vedomý toho, že práve herci sú najdôležitejšou zložkou filmu.




V Trenčianskych Tepliciach uviedol Ettore Scola film Tančiareň (1983). Diváci si nenechali ujsť jedinečný zážitok v kinostane ani napriek chladnému počasiu. Film vypovedá o kľúčových udalostiach Francúzska v rokoch 1936 až 1983. Scola pritom nepotreboval vôbec používať slová, všetko dokázal majstrovsky sprostredkovať pomocou syntézy hudby, tanca, pantomímy, masiek a kostýmov. Napísať scenár bez dialógov však pre Scolu nebolo jednoduché. "Uvedomil som si, že pre takýto film nie je dôležité, aby herci rozprávali. Ide o film, ktorého hlavnou témou je samota, ako vo väčšine mojich filmov. Neboli tam dialógy, ale musel som nájsť spôsob, ako prejaviť všetky myšlienky rôznych postáv,“ prezradil Scola, ktorý sa inšpiroval predstavením parížskeho divadla Theatre du Campagnol a dokonca obsadil hercov priamo z tohto divadla.

SITA

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Film Ženy môjho muža videli prví diváci (21. 6. 2009)
 Jeremy Irons sa posadí na režisérsku stoličku (20. 6. 2009)
 Irons pripevnil na Most slávy plaketu so svojím menom (20. 6. 2009)
 Jeremy Irons kritizoval slovenských policajtov (20. 6. 2009)
 Art Film Fest otvorí dnes večer film Rozorvané objatia (19. 6. 2009)
 Hostia Art Filmu vstúpia na otvárací ceremoniál zboku (17. 6. 2009)
 Na Art Film Feste so sladkými raňajkami (12. 6. 2009)
 Art Film Fest ocení českú hviezdu Jaromíra Hanzlíka (11. 6. 2009)



nasledujúci článok >>
Divadelná Nitra prezradila prvé hviezdne mená
<< predchádzajúci článok
Film Ženy môjho muža videli prví diváci