Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

31. mája 2012

Maturanti boli lepší v jazykoch než v matematike



Tohtoroční abiturienti zvládli písomné maturity úspešnejšie zo slovenčiny i cudzích jazykov než z matematiky. Ako informoval rezort školstva, žiaci na slovenských školách napísali ...



Zdieľať
maturity BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) - Tohtoroční abiturienti zvládli písomné maturity úspešnejšie zo slovenčiny i cudzích jazykov než z matematiky.


Ako informoval rezort školstva, žiaci na slovenských školách napísali slovenčinu na 59,1 percenta, na maďarských školách bola priemerná úspešnosť 58,1 percenta. Tí, čo si vybrali voliteľnú matematiku, ju zvládli na 50,8 percenta.

Všeobecne išlo maturantom zo slovenčiny najlepšie čítanie s porozumením, nasleduje jazyková zložka. Najslabšie zvládli literatúru. V matematike dominovali v algebre, pomerne vysokú úspešnosť dosiahla aj oblasť kombinatorika, pravdepodobnosť, štatistika.

Najmenej úspešní boli maturanti v časti stereometria. Najúspešnejší boli gymnazisti, s testami zo slovenčiny a matematiky sa popasovali podstatne lepšie než žiaci stredných odborných škôl a konzervatórií. Rozdiel v úspešnosti medzi štátnymi, súkromnými a cirkevnými školami je štatisticky nevýznamný.

Zatiaľ čo slovenčinu napísali maturanti vo všetkých krajoch približne rovnako, rozdiely sa prejavili v matematike - najúspešnejší boli žiaci z Prešovského kraja, najmenej úspešní žiaci z Banskobystrického kraja. Spomedzi cudzích jazykov dosiahli maturanti najlepšie výsledky z taliančiny (na úrovni náročnosti B2 bola úspešnosť 76,2 percenta, na úrovni B1 predstavovala 83,3 percenta).


Najlepšie výsledky dosiahli pri počúvaní s porozumením

Priemerná úspešnosť z angličtiny na úrovni B2 (gymnáziá) bola 55,4 percenta, na úrovni B1 (stredné odborné školy a konzervatóriá) predstavovala 48,4 percenta. Najlepšie výsledky dosahujú žiaci v časti počúvanie s porozumením (úroveň B1) a čítanie s porozumením (úroveň B2). Najväčšie problémy žiakom stále robí časť gramatika a lexika.

Priemerná úspešnosť testu z nemeckého jazyka na úrovni B2 (gymnáziá) bola 44,7 percenta, na úrovni B1 (SOŠ a konzervatóriá) bola 42,9 percenta. V ostatných jazykoch boli výsledky nasledovné: ruština (B2 - 43,3 percenta, B1 - 53,5 percenta), francúzština (B2 - 61,9 percenta, B1 - 32,2 percenta), španielčina (B2 - 56,7 percenta, B1 - 44,7 percenta). Podrobnejšie výsledky sú k dispozícii TU.

Písomné maturity absolvovalo tento rok 59 465 žiakov zo 754 stredných škôl, pričom riadny termín sa konal v marci a náhradný v apríli. Všetci žiaci písali povinne testy z vyučovacích jazykov, a to z predmetov slovenský jazyk a literatúra (56 501 žiakov), na školách s vyučovacím jazykom národnostných menšín aj z predmetov maďarský jazyk a literatúra (2 229 žiakov), slovenský jazyk a slovenská literatúra (2 232 žiakov) a ukrajinský jazyk a literatúra (53 žiakov).

Každý žiak povinne maturoval z jedného cudzieho jazyka. Prvýkrát v tomto školskom roku žiaci gymnázií povinne maturovali z cudzieho jazyka na vyššej úrovni obťažnosti B2. Žiaci stredných odborných škôl a konzervatórií si mohli vybrať medzi úrovňami B1 (nižšia) a B2 (vyššia úroveň).


Najviac študentov maturovalo s angličtiny

Spomedzi cudzích jazykov si žiaci najviac vyberali maturitnú skúšku z anglického jazyka na úrovni B1 (26 332 žiakov), anglického jazyka na úrovni B2 (15 651 žiakov), nemeckého jazyka úroveň B1 (10 550 žiakov) a nemeckého jazyka na úrovni B2 (2 304). Nasledujú ruský jazyk úroveň B1 (1 409 žiakov) a B2 (293 žiakov), potom francúzsky jazyk úroveň B1 (78 žiakov) a úroveň B2 (59 žiakov).

Najmenej žiakov maturovalo zo španielskeho jazyka (úroveň B2 - 27 žiakov, úroveň B1 - 6 žiakov) a talianskeho jazyka (úroveň B2 - 5 žiakov, úroveň B1 - 6 žiakov). Žiaci si mohli vybrať aj externú časť maturitnej skúšky z matematiky, ktorá predstavuje voliteľný maturitný predmet. Pre externú maturitu z matematiky sa rozhodlo 8 753 žiakov.

Školáci písomne maturovali z dvoch častí: z externej časti maturitnej skúšky, ktorú predstavoval centrálne zadávaný a zároveň centrálne vyhodnocovaný test a z písomnej formy internej časti maturitnej skúšky, ktorú predstavovala slohová písomná práca na danú tému (vyučovacie jazyky) alebo krátka písomná práca na štruktúrované zadanie (cudzie jazyky).

Témy písomnej formy internej časti maturitnej skúšky boli centrálne zadávané, práce žiakov vyhodnocovali učitelia na základe jednotných hodnotiacich pokynov a kritérií, vypracovaných NÚCEM. Výsledné hodnotenia týchto častí maturitnej skúšky sa uvádzajú v percentách úspešnosti a v prípade externej časti maturitnej skúšky aj v percentile.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Eurozóna by mala smerovať k politickej únii, tvrdí guvernér
<< predchádzajúci článok
Taliansko zasiahlo takmer 40 dotrasov, hrozí zemetrasenie