Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. júna 2017

NBS: Nútená správa Rapid life má zabrániť špekulatívnym prevodom



Národná banka Slovenska (NBS) odmieta tvrdenia bývalého vedenia poisťovne Rapid life, že nútenou správou chce zamedziť vyplateniu škody. Tá mala vzniknúť pri dlhoročnom spore ...



Zdieľať
Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 23. júna (TASR) - Národná banka Slovenska (NBS) odmieta tvrdenia bývalého vedenia poisťovne Rapid life, že nútenou správou chce zamedziť vyplateniu škody. Tá mala vzniknúť pri dlhoročnom spore spoločnosti a regulátora.


Bývalý predseda predstavenstva Peter Talán dnes vyhlásil, že nútená správa je nezákonná. Zároveň je presvedčený, že účelom tohto kroku bolo prevziať kontrolu nad poisťovňou a zamedziť tak náhrade škody, ktorú jej mala spôsobiť národná banka.

"NBS odmieta účelové špekulácie, konštrukcie a klamstvá, ktoré dnes komunikovalo bývalé vedenie poisťovne Rapid life. Tvrdiť, že nútená správa bola zavedená kvôli tomu, aby NBS nemusela uhradiť poisťovni škodu je nepochopiteľné v situácii, keď sa v poisťovni našli dokumenty, ktoré svedčia o tom, že bývalé vedenie poisťovne predalo tieto spory so Slovenskou republikou za tri eurá spriaznenej spoločnosti," uviedla v stanovisku pre TASR hovorkyňa národnej banky Martina Solčányiová.

Nútená správa bola podľa NBS zavedená v súlade s právnymi predpismi a dodržané boli všetky pravidlá. "Cieľom nútenej správy je zistiť skutočný stav poisťovne a zabrániť ďalším možným špekulatívnym prevodom majetku na tretie osoby. Existuje totiž viacero podozrení, že bývalé vedenie svojimi krokmi znižovalo majetok poisťovne, čím vážne poškodzovalo klientov. V tejto veci už boli podané trestné oznámenia. Súdne spory, ktoré spomína bývalé vedenie poisťovne, s nútenou správou nesúvisia," doplnila Solčányiová.

Národná banka je presvedčená, že bývalé vedenie poisťovne, ktoré súčasne predstavuje akcionárov spoločnosti, by malo v prvom rade spolupracovať s nútenou správkyňou a snažiť sa, aby nároky klientov boli v čo najvyššej možnej miere uspokojené. "Toto považuje NBS za kľúčové. Spôsoby a metódy, ktoré používa bývalé vedenie spoločnosti Rapid life či už v komunikácii s NBS, ale najmä v komunikácii so samotnými klientmi sú neprijateľné. Ide o hrubé zavádzanie a manipuláciu," podotkla Solčányiová.

Spoločnosť sa s centrálnou bankou dlhodobo sporí kvôli chybám v stanovení poistného a technických rezerv. Národná banka zaviedla nútenú správu nad poisťovňou Rapid life minulý týždeň. Dôvodom bolo podľa banky opakované porušovanie práv klientov a nezabezpečenie výplat ich poistných plnení. "Nútená správkyňa bude o výsledkoch svojich zistení priebežne klientov aj verejnosť informovať," dodala Solčányiová.

Ministerstvo financií (MF) SR sa k sporu nevyjadruje. "MF SR už nie je účastníkom tohto konania. Orgánom dozoru je NBS," uviedol v reakcii tlačový odbor rezortu.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pri dvoch bombových útokoch v Pakistane zahynulo 15 ľudí
<< predchádzajúci článok
Na občanov EÚ v Británii by sa malo po brexite vzťahovať britské právo