Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

30. decembra 2005

Piráti strieľali do lisov pre KIA!



Zásielku lisov pre KIA ohrozili počas plavby z Kórey do rumunského prístavu Constanca piráti.



Zdieľať
V Indickom oceáne zaútočili na konvoj ôsmich lodí prevážajúcich časti technologického zariadenia pre kórejskú automobilku na Slovensku. Podľa svedkov piráti spustili paľbu na drevené kontajnery, v ktorých  boli uložené komponenty. Do akej miery sa im unikátne časti lisu podarilo poškodiť, zatiaľ nie je známe. Rozsah škôd určia odborníci až pri kompletizovaní lisu priamo vo výrobných halách  automobilky.

Prvá časť zásielky včera opustila bratislavský prístav. Do Tepličky nad Váhom by mala doraziť  dnes. 

Zásielka lisov pre automobilku KIA bola počas niekoľkodennej plavby po mori z Kórey do rumunského námorného prístavu Constanca ohrozená. Na konvoj ôsmich plavidiel prevážajúcich časti technologického zariadenia pre kórejskú automobilku na Slovensku, v bližšie neurčenej lokalite v Indickom oceáne, zaútočili námorní piráti. Podľa svedkov spustili na drevené kontajnery, v ktorých  boli uložené komponenty, paľbu. Do akej miery sa im unikátne časti lisu podarilo poškodiť, zatiaľ nie je známe.
Prvá časť zásielky už opustila bratislavský prístav, do Tepličky nad Váhom by mala doraziť dnes. Dva cestné ťahače budú prepravovať nadrozmerné náklady na dvoch podvozkoch, pričom každý má 112 kolies. Oba cestné kolosy dosiahnu počas prepravy nadrozmerného a nadmieru ťažkého nákladu priemernú rýchlosť asi dvadsať kilometrov za hodinu, do Tepličky nad Váhom by mali doraziť, ak sa nič mimoriadne nevyskytne, za desať až dvanásť hodín. Ťahače bude sprevádzať päť sprievodných vozidiel s posádkami. Každý kritický bod trasy, najmä mosty, nad ktorými bude konvoj prechádzať, budú musieť merať diagnostickými prístrojmi, aby nedošlo k ich prevaleniu pod 200-tonovou ťarchou. Hydraulickými vzperami zabezpečené mosty musia ťahače absolvovať iba 5-kilometrovou rýchlosťou, pričom ich pohyb bude riadiť priamo na mieste statik. Vzhľadom na výšku nákladu, ktorý dosahuje vyše 4, 5 metra, treba dbať aj na elektrické vedenie. Príprava na podobný presun trvá podľa odborníkov aj dva týždne, nič sa nesmie nechať na náhodu, napríklad ani posyp zľadovateného povrchu trasy...
Obavy z prepravy nadrozmerného nákladu neskrývajú obyvatelia dediniek, cez ktoré bude v noci konvoj prechádzať. Jozef Šimár, zástupca starostu v Tepličke nad Váhom, nám potvrdil, že majú na cédečku nafotografované domy a cesty pre prípad, že by došlo k ich poškodeniu. „Človek nikdy nevie, dúfajme, že náklad aj vďaka kvalitnému podvozku, na ktorom ho prepravujú, neporuší cestu a domy pri nej,“ hovorí Šimár. Preprava ďalších lisov sa plánuje na január budúceho roka.

Barbora Nováková, Jožo T. Schön


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Muži sa doma nepretrhnú
<< predchádzajúci článok
Pešo na pól za 33 dní