Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. augusta 2009

Slováci pre krízu šetria viac ako v minulosti



Globálna hospodárska kríza prinútila viacerých Slovákov zamyslieť sa nad tým, či by niektoré zo svojich výdavkov nemali obmedziť. Z májového prieskumu agentúry TNS SK totiž vyplynulo, že ...



Zdieľať
BRATISLAVA 12. augusta (WEBNOVINY) - Globálna hospodárska kríza prinútila viacerých Slovákov zamyslieť sa nad tým, či by niektoré zo svojich výdavkov nemali obmedziť. Z májového prieskumu agentúry TNS SK totiž vyplynulo, že dôsledky globálnej hospodárskej krízy už pocítila polovica Slovákov a približne rovnaké percento spotrebiteľov sa vyjadrilo, že v súčasnosti šetrí viac ako v minulosti.


Pre krízu musia v porovnaní s celoslovenským priemerom šetriť viac obyvatelia stredne veľkých a veľkých miest okrem Bratislavy, ľudia z Trenčianskeho, Prešovského a Žilinského regiónu, tri a viacdetné rodiny, manuálni zamestnanci a nezamestnaní. Uskromniť sa musia vo väčšej miere aj domácnosti s čistým mesačným príjmom do 1 000 eur, domácnosti, ktoré majú dlhodobo problémy so zabezpečením základných životných potrieb a tí, ktorí majú občas alebo permanentne problémy so splácaním účtov.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že asi 40 % respondentov sa snaží ušetriť hlavne na väčších výdavkoch a investíciách do domácnosti, na výdavkoch spojených s dovolenkou a na výdavkoch určených na návštevu kaviarní, reštaurácií a barov. Tretina opýtaných šetrí na oblečení a na kultúre. Slovenskí spotrebitelia však obmedzujú aj bežné výdavky. Prejavilo sa to tým, že nakupujú lacnejší tovar, prípadne nakupujú za akciové ceny. Taktiež nakupujú v zahraničí, šetria na alkohole a cigaretách, menej telefonujú a rušia káblové televízie.

TNS SK zrealizovala prieskum zameraný na spotrebiteľské správanie obyvateľov Slovenska, v rámci ktorého zisťovala aj dopady globálnej hospodárskej krízy na ľudí, v období od 19. do 25. mája 2009. Omnibusový prieskum na vzorke 1 013 respondentov bol reprezentatívny z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, regiónu a veľkosti sídla. TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizujeme zber, analýzu a interpretáciu informácií.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Putin si zaspomínal na mladosť v Abcházsku
<< predchádzajúci článok
Výsledky expertízy stanu z Pohody budú o dva až tri mesiace