Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. apríla 2009

Slovenská pošta uzavrela minulý rok so ziskom



Slovenská pošta ostala v zisku aj v minulom roku. Čistý zisk spoločnosti v roku 2008 dosiahol 2,592 milióna eur (78,1 mil. Sk). Oproti čistému zisku na úrovni 212,1 mil. Sk v roku 2007 tak poklesol o 4,4 ...



Zdieľať
BRATISLAVA 20. apríla (WN/PR) - Slovenská pošta ostala v zisku aj v minulom roku. Čistý zisk spoločnosti v roku 2008 dosiahol 2,592 milióna eur (78,1 mil. Sk). Oproti čistému zisku na úrovni 212,1 mil. Sk v roku 2007 tak poklesol o 4,4 milióna eur. Za zníženou hodnotou sa skrývajú najmä náklady na zavedenie eura a zvýšené mzdové náklady.


Celkové výnosy Slovenskej pošty vlani vďaka zvýšenému dopytu po poštových službách a zmluvám s významnými korporátnymi zákazníkmi stúpli o viac ako 23,9 mil. eur na 320,7 mil. eur (9,962 mld. Sk). Náklady zasa rástli predovšetkým vplyvom výdavkov na zavedenia eura, zvýšených mzdových nákladov, či investícií do nových technológií a modernizácie pôšt; Celkové náklady tak medziročne stúpli o 29,4 mil. eur na 314,7 mil. eur (9,480 mld. Sk).

„Snaha udržať dobrú finančnú kondíciu Slovenskej pošty bola úspešná aj napriek novým okolnostiam na poštovom trhu, čomu sme veľmi radi. Obzvlášť nás teší, že si dlhodobo udržiavame profitabilitu aj bez toho, aby sme čerpali čo len cent štátnej dotácie,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrást.

„V tomto roku nás čaká niekoľko výziev, ktoré budú mať vplyv na naše hospodárenie. Najväčšou z týchto výziev je pre nás hľadanie výnosov, ktoré nahradia stratu plynúcu z októbrového rozhodnutia Európskej komisie,“ hovorí finančný riaditeľ Slovenskej pošty Michal Lieskovský. Rozhodnutie totiž otvorilo trh fyzického doručovania tzv. hybridných zásielok aj konkurentom Slovenskej pošty, čím pošta stratila významný zdroj financovania univerzálnej služby.

Hlavným cieľom pošty v tomto roku je aj naďalej pracovať na zvyšovaní komfortu a zlepšovaní služieb pre svojich zákazníkov s dôrazom na efektivitu. Tomuto cieľu je podriadený aj investičný plán, ktorý počíta s celkovými investíciami až vo výške 90,7 mil. eur. Investície budú smerovať napríklad do optimalizácie doručovania, čím sa preprava zásielok k zákazníkovi výrazne zrýchli a zefektívni. Okrem toho bude pošta pokračovať v modernizácii svojich pobočiek a ich vybavovaní počítačmi. Online prepojenie všetkých pôšt tak klientom zabezpečí slobodu výberu pošty, na ktorej budú môcť vybaviť akúkoľvek agendu.

Slovenská pošta sa začiatkom tohto roka zaviazala obmedziť hromadné prepúšťanie zamestnancov aj v súvislosti s riešením dopadov finančnej a hospodárskej krízy. V praxi to znamená, že v roku 2009 spoločnosť nezrealizuje plánované hromadné prepúšťanie zamestnancov, a teda bude počas celého roka znášať náklady na ich zamestnávanie. Personálne náklady sú pritom najväčšou nákladovou položkou v účtovníctve Slovenskej pošty – predstavujú takmer 60 percent celkových nákladov. Tieto náklady v roku 2008 pre zvyšovanie miezd vzrástli o 5,7 mil. eur na úroveň 113,94 mil. eur (3,432 mld. Sk).

„Aj naďalej budeme tvrdo pracovať na zefektívňovaní chodu našej spoločnosti a pokračovať v úsporných programoch tak, aby bol tohtoročný hospodársky výsledok čo najpriaznivejší,“ dodal M. Lieskovský.

Priemerný evidenčný počet zamestnancov je na tento rok plánovaný na 15 266 (v roku 2008 bol stav 15 307), pričom ich priemerná mzda by podľa Podnikovej kolektívnej zmluvy mala v tomto roku dosiahnuť 629 eur. Rast miezd je však podmienený prednostným rastom produktivity práce.

O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005. Spoločnosť je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.

Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
Vedúci oddelenia externej a internej komunikácie
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk
www.posta.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Začína sa súd s údajným popieračom holokaustu
<< predchádzajúci článok
Parlament bude Štefanova odvolávať v utorok