Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

28. apríla 2008

V máji sa začne kampaň na podporu výrobkov fair trade



Na Slovensku sa začne v máji kampaň na podporu predaja výrobkov fair trade, ktorej cieľom bude zvýšiť povedomie verejnosti o nich. Ide o výrobky a tovar z chudobných rozvojových krajín, ktoré sú ...



Zdieľať
BRATISLAVA 28. apríla (WEBNOVINY) - Na Slovensku sa začne v máji kampaň na podporu predaja výrobkov fair trade, ktorej cieľom bude zvýšiť povedomie verejnosti o nich. Ide o výrobky a tovar z chudobných rozvojových krajín, ktoré sú priamo dovážané do vyspelých štátov. Je to jeden zo spôsobov pomoci producentom z rozvojových krajín. Agentúru SITA o tom informovala Mirka Vacvalová z Nadácie Integra, ktorá kampaň organizuje. Prostriedky na ňu vo výške 202 000 euro nadácia získala z Európskej komisie a na spolufinancovaní sa sumou 12-tisíc euro podieľa aj Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu sumou. Kampaň sa začne 12. mája vernisážou fotografií na Hlavnom námestí v Bratislave. Na fotografiách budú známe aj menej známe tváre, ktoré budú vyjadrovať odpor k nespravodlivému obchodu. Jednou z tvári kampane bude moderátorka Adela Banášová. Hlavným mottom kampane je "Nie je nám to pochuti". Ako vysvetlila Vacvalová, kúpou výrobkov fair trade ľudia dávajú výrobcom v rozvojových krajinách príležitosť vymaniť sa z chudoby vlastnou prácou a ukazujú svoju neochotu tolerovať neetické výrobné praktiky ako detská či nútená práca. Ide o putovnú výstavu, ktorá by mala byť postupne inštalovaná aj v AVION Shopping Parku a na ďalších verejných priestranstvách v Bratislave. Zároveň by mala byť spustená aj billboardová kampaň a kampaň na city ligtoch. Spustená by mala byť aj nová webstránka s podrobnými informáciami o fair trade výrobkoch. Celý projekt by mal trvať 18 mesiacov a jeho súčasťou budú informačné stánky na verejných podujatiach, ochutnávky fair trade produktov, stretnutia v školách a ďalšie Na Slovensku je v súčasnosti len jediná špecializovaná predajňa fair trade produktov, a to TEN SENSES na Klariskej ulici v Bratislave. Niektoré produkty je ale možné kúpiť aj vo vybraných bioobchodoch, niektorých bratislavských kaviarňach a kníhkupectvách. Počas kampane by sa mal začať predaj aj v prvej obchodnej sieti na Slovensku, a to v rámci siete drogérií DM. Zákazníci supermarketu Hypernova v AVION Shopping Parku budú mať tiež príležitosť nakupovať fair trade. Myšlienka fair trade obchodu sa rozvinula v 70-rokoch. Prvé zásielky kávy od pestovateľov z Južnej Ameriky putovali hlavne do Veľkej Británie, kde ich cez sieť dobrovoľníkov predávali najmä na pôde kresťanských cirkví a charitatívnych organizácií. V súčasnosti sa v tomto systéme predávajú výrobky asi 5 miliónov malých pestovateľov a výrobcov. Dostať ich je možné v 3 000 špecializovaných obchodoch, 57 000 supermarketoch a 50 maloobchodných reťazcoch po celom svete. Ročný obrat z predaja fair trade výrobkov je približne 1,1 miliardy euro. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nálada v slovenskej ekonomike sa v apríli zhoršila
<< predchádzajúci článok
Vlakové nešťastie v Číne neprežilo 66 ľudí