Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. októbra 2007

V SR je už vydaných viac ako 4,6 milióna platobných kariet



Na Slovensku bolo v polovici tohto roka vydaných celkovo viac ako 4,6 milióna platobných kariet, čo predstavuje zhruba 0,85 platobnej karty na jedného obyvateľa. Z celkového počtu vydaných ...



Zdieľať

BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) - Na Slovensku bolo v polovici tohto roka vydaných celkovo viac ako 4,6 milióna platobných kariet, čo predstavuje zhruba 0,85 platobnej karty na jedného obyvateľa. Z celkového počtu vydaných platobných kariet tvorili debetné karty 3,45 mil. a kreditné karty 1,21 mil. Vyplýva to zo štatistík Združenia pre bankové karty Slovenskej republiky (ZBK) a z údajov jednotlivých tuzemských bánk, ktoré prezentovala na utorňajšej tlačovej konferencii spoločnosť MasterCard Europe. V medziročnom porovnaní tak vzrástol počet debetných kariet o 5,7 % a kreditných kariet o 18 %. "Potenciál slovenského trhu platobných kariet vidíme predovšetkým v kartách kreditných, ktoré predstavujú rýchle a jednoduché riešenie pre každodenné nákupy doma i v zahraničí. Pre svojich držiteľov sú kreditné karty okrem iného tiež vhodným úverovým nástrojom, u ktorého môžu využiť bezúročné obdobie a neplatiť tak za čerpanú čiastku ani korunu navyše,“ uviedol Ján Čarný, generálny riaditeľ MasterCard Europe pre Českú republiku, Slovensko a Ukrajinu. Podľa prognóz spoločnosti bude do konca roku 2008 na Slovensku 2,5 mil. kreditných kariet.

Spoločnosť podľa slov Jána Čarného plánuje v prvej polovici budúceho roka na slovenský trh uviesť nový produkt, ktorý umožní držiteľom platobných kariet rýchly a bezpečný výber hotovosti priamo pri pokladni obchodníka. Služba "Purchase with cashback" umožňuje zákazníkom platbu kartou a následne aj výber hotovosti priamo u obchodníka. Predmetom rokovaní spoločnosti so slovenskými bankami je aj nová technológia MasterCard PayPass, ktorá umožňuje realizovať bezkontaktné platby. Prednosťou takejto formy platby je, že platobnú kartu stačí priložiť k špeciálnej čítačke a platba bude zrealizovaná. Využitie novej technológie spoločnosť vidí aj na nových miestach, ako sú napríklad faast foody, parkoviská, trafiky, mestská hromadná doprava a podobne. Nová technológia umožňuje aj zmeniť pohľad na tradičnú formu platobnej karty a umožňuje využiť nové formáty a prevedenia, keďže sa už nevyžaduje priamy kontakt karty s čítacím zariadením. Podľa spoločnosti MasterCard Europe patrí Slovenská republika zároveň medzi lídrov v oblasti co-brandových platobných kariet, používanie ktorých prináša držiteľom dodatočné výhody a benefity. Pri tomto type karty spolupracuje jej vydavateľ s partnerom z komerčnej sféry, napr. s obchodníkom.

Podľa zverejnených informácií sa v prvej polovici tohto roka na Slovensku prostredníctvom platobných kariet zrealizovalo takmer 64 mil. transakcií. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje nárast o 12 %. Z týchto transakcií predstavujú zhruba 66 % transakcie prostredníctvom bankomatov a zvyšných 34 % pripadá na transakcie u obchodníkov a poskytovateľov služieb. Celkový objem uskutočnených transakcií v prvom polroku tohto roka v medziročnom porovnaní vzrástol o 16 % na 154,6 mld. Sk. Prostredníctvom bankomatov sa realizovala viac ako 80 % z celkového objemu transakcií a cez obchodné miesta 19 % objemu všetkých transakcií. Na jednu platobnú kartu tak za prvý polrok 2007 pripadol objem transakcií vo výške 33 179 Sk a priemerný objem jednej transakcie realizovanej platobnou kartou v sledovanom období dosiahol takmer 2 417 Sk.

Spoločnosť MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. Ako poskytovateľ licencií, spracovateľ a poradca, spoločnosť MasterCard rozvíja a uvádza na trh platobné riešenia. Spracováva každoročne viac než 14 mld. platieb a poskytuje analytické a poradenské služby finančným inštitúciám a obchodníkom. Prostredníctvom svojho portfólia značiek, medzi ktoré patrí MasterCard, Maestro a Cirrus, slúži MasterCard Worldwide spotrebiteľom a podnikom vo viac než 210 krajinách.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Menové podmienky sú podľa NBS zatiaľ dostatočne prísne
<< predchádzajúci článok
Prevádzkový zisk skupiny VÚB vzrástol o 19%