Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

28. apríla 2006

Z vlaňajšej hromadnej nehody na D1 obvinili troch vodičov



Po vlaňajšej najzávažnejšej hromadnej nehode 98 vozidiel, ktorá sa odohrala koncom decembra na diaľnici D1, padli už obvinenia. Podľa informácií bratislavskej policajnej hovorkyne Aleny Toševovej, ...



Zdieľať

BRATISLAVA 28. apríla (WN/SITA) - Po vlaňajšej najzávažnejšej hromadnej nehode 98 vozidiel, ktorá sa odohrala koncom decembra na diaľnici D1, padli už obvinenia. Podľa informácií bratislavskej policajnej hovorkyne Aleny Toševovej, obvineniam z ublíženia na zdraví čelí vodič ťahača s cisternovým návesom - 56-ročný Július B. z Bratislavy a dvaja kamionisti z Litvy - 48-ročný Vladimír V. a o rok mladší Václav A. Havária si vyžiadala štyri ľudské životy, päť osôb utrpelo ťažké a 11 ľahké zranenia. Materiálne škody presiahli 15 miliónov korún. Vodičovi ťahača s cisternovým návesom hrozí trest od troch do desať rokov, vodičom litovských kamiónov päťročné väzenie.

Ako uviedla Toševová, nákladné vozidlá išli priemernou rýchlosťou 60 až 80 km/h, ani u jedného z vodičov nezistili alkohol. Vyšetrovateľ vypočul desiatky svedkov a poškodených a aj ich výpovede pomohli objasniť okolnosti kolízie. Štyridsaťtonová cisterna s pohonným látkami narazila do stredového betónového zvodidla a spadla na Peugeot 205, kde zahynul 23-ročný vodič a spolujazdkyne (18, 44), ďalší spolujazdec (49) sa zranil ťažko. Do Peugeotu narazila cisterna len niekoľko sekúnd po tom, ako auto zastavilo pred havarovanými vozidlami. Do sanitky, ktorá viezla štyri pacientky, zase narazili dva za sebou idúce ťahače z Litvy, ich prívesy zachytili ďalšie vozidlá. V sanitke zomrela 62-ročná žena, ďalšie tri pacientky a vodič sanitky sa zranili ťažko.

Znalci na pneumatikách ťahača Man s cisternovým návesom nezistili chyby. Tie našli na brzdiacom zariadení cisternového návesu, podľa znalca však nemali z technického hľadiska podstatný vplyv na priebeh nehody. Chyby, ktoré však mohli ovplyvniť nehodu, zistili na litovských ťahačoch. Jeden z ťahačov Scania mal opotrebované pneumatiky a pravdepodobne bol vyradený z činnosti i obmedzovač rýchlosti. Opotrebované pneumatiky boli aj na jednom z prívesov, pričom na kolesách boli použité pneumatiky rôznych značiek, na tomto prívese nebrzdili kolesá prednej nápravy a dá sa predpokladať, že systém ABS nefungoval na celom prívese. Jeden z prívesov bol počas prevádzky značne preťažovaný.

Polícia zároveň vyzýva poškodených účastníkov dopravnej nehody, ktorým zaistili a odtiahli havarované autá a ešte si ich neprevzali, aby sa ohlásili na telefónnom čísle 096153 3630.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Akcionári ST odsúhlasili zoznam záujemcov o Rádiokomunikácie
<< predchádzajúci článok
Talianska spoločnosť Enel vstúpila do SE