Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. júna 2013

Brusel zaplatí železničný projekt na Považí, zrýchli dopravu



Európska komisia (EK) schválila projekt modernizácie vyše 20-kilometrovej železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov (km) za hodinu. Z celkových ...



Zdieľať
vlak BRATISLAVA 20. júna (WEBNOVINY) - Európska komisia (EK) schválila projekt modernizácie vyše 20-kilometrovej železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov (km) za hodinu.


Z celkových oprávnených nákladov 231,14 mil. eur preplatí Európska únia 85 % v rámci Operačného programu Doprava.

Ako vo štvrtok informovalo ministerstvo dopravy, ide v krátkom období už o tretí veľký projekt, ktorý Európska komisia Slovensku schválila, a zároveň o významný posun v čerpaní eurofondov na národnej úrovni.

"Som veľmi rád, že nová úroveň komunikácie s Európskou komisiou už prináša svoje ovocie a podarilo sa nám mimoriadne zdynamizovať celý proces schvaľovania slovenských projektov v Bruseli," zareagoval na rozhodnutie Bruselu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.


Pokračovanie projektu

Modernizácia železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov.

Nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky od stanice Bratislava, Rača po Nové Mesto nad Váhom a nedávno schválený projekt modernizácie v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce.

"Zmodernizovaná trať na úseku Trenčianska Teplá - Beluša bude v plnej prevádzke už v budúcom roku," uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Maximálna rýchlosť pre vlaky s výkyvnými skriňami má po modernizácii trate Trenčianska Teplá - Beluša dosiahnuť 200 kilometrov za hodinu.

Na 20,4-kilometrovom úseku budú nové koľajnice v dĺžke 44 911 metrov, trakčné vedenie v dĺžke 59 556 metrov, protihlukové steny v dĺžke 6 349 metrov, 75 nových výhybiek, štyri nové a desať zmodernizovaných železničných mostov i deväť eliminovaných úrovňových železničných priecestí.


Práce trvajú štyri roky

S realizáciou projektu, ktorého súčasťou je rekonštrukcia železničných staníc Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce, začal zhotoviteľ koncom roka 2009.

So štvorročnou lehotou výstavby od odovzdania staveniska počíta časový harmonogram stavebného združenia, ktoré práce uskutočňuje.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Združenie ŽSR - Beluša, ktoré je zhotoviteľom stavby, podpísali zmluvu o modernizácii úseku Trenčianska Teplá - Beluša 12. novembra 2009. Zmluvná cena prác je 289,89 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Vedúcim členom združenia je spoločnosť Strabag, s.r.o. Bratislava, ďalšími členmi sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, Bögl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava.

ŽSR vybrali dodávateľa vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia cena, keď pôvodné odhadované náklady boli 293,7 mil. eur.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EkoFond znovu ocenil netradičné učenie na školách
<< predchádzajúci článok
Mladý vodič vrazil autom do stromu, pri nehode umrel