Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

29. októbra 2007

Grant pre nadané deti získalo 10 škôl



Desať základných škôl s triedami pre mimoriadne nadané deti získalo 600 000 Sk. Prostriedky školám darovala Nadácia Penta v rámci 3. ročníka Grantu pre mimoriadne nadané deti (ďalej „Grant“), ...



Zdieľať

BRATISLAVA 29. októbra (WN/PR) - Desať základných škôl s triedami pre mimoriadne nadané deti získalo 600 000 Sk. Prostriedky školám darovala Nadácia Penta v rámci 3. ročníka Grantu pre mimoriadne nadané deti (ďalej „Grant“), ktorý vyhlásila v spolupráci so Školou pre mimoriadne nadané deti a gymnáziom v Bratislave (ďalej „ŠMND“).

„Ocenili sme projekty, ktorých realizácia si vyžaduje aktívnu účasť a participáciu zo strany žiakov. Väčšina z nich bola na kvalitatívne podobnej úrovni a aj preto sme pri vyhodnotení zmenili systém odmeňovania, vďaka čomu získalo dar až 10 škôl“, povedal člen správnej rady Nadácie Penta Jozef Špirko. Dve školy, ktoré predstavili najlepšie projekty, ide o ZŠ Tribečská v Topoľčanoch a ZŠ na Krátkej ulici v Šali dostali dar vo výške 100 tisíc Sk a ostatných 8 škôl (ZŠ v Martine, Žiline, Kežmarku, Leviciach, Žiari nad Hronom, Humennom, Spišskej Novej Vsi a Považskej Bystrici) dostalo po 50 tisíc Sk.

„Cieľom grantu je podpora získavania nadstavbových informácii v teoretickej a následne ich využitie v praktickej rovine“, uviedla Jolana Laznibatová, riaditeľka ŠMND.

Do projektu Grantu sa v tomto roku zapojilo 15 z celkového počtu 27 škôl s triedami pre mimoriadne nadané deti, ktoré realizujú projekt Alternatívnej starostlivosti o nadané deti. Autorkou projektu je Jolana Laznibatová. Za uplynulé tri ročníky realizácie Grantu rozdelila nadácia Penta medzi školy s triedami pre mimoriadne nadané deti viac ako 1,2 mil. Sk.

Výsledky 3. ročníka Grantu pre školy s triedami pre mimoriadne nadané deti

I. Finančný dar vo výške 100 000,- Sk získali :

ZŠ na Tríbečskej ulici, Topoľčany za projekt „Energia a čo ďalej?“
Cieľ projektu : žiaci vytvoria vlastné modely výroby energie, zrealizujú vlastné tvorivé návrhy získavania energie a vypracujú svoje štúdie globálnych energetických problémov. Vytvoria tak ucelenú náučnú expozíciu o energii, ktorú prostredníctvom výstavy a osobných prezentácií predvedú nielen svojim spolužiakom, ale aj verejnosti.

ZŠ na Krátkej ulici, Šaľa za projekt „My to dokážeme – MYTODO“
Cieľ projektu : Žiaci si vyberú povolanie a v spolupráci s odborníkmi si osvoja vedomosti a zručnosti potrebné k vykonávaniu daného povolania. Svoju odbornosť budú musieť preukázať svojimi produktmi, ktoré sa stanú súčasťou viacúčelovej učebne v areáli školy.

II. Finančný dar vo výške 50 000,- Sk získali :

ZŠ Alexandra Dubčeka, Martin za projekt „Vlastivedno-prírodovedné putovanie po Turci a okolí“
Cieľ projektu : Chrániť to, čo vytvorili naši predkovia. Nadobúdať kladný vzťah k našej minulosti a to poznávaním minulosti formou exkurzií po múzeách, hradoch, hradiskách, oboznamovaním sa s ľudovými remeslami a zvykmi našich predkov, čoho výsledkom bude zriadenie literárno–historického kútika v škole.

ZŠ na ulici sv. Gorazda, Žilina za projekt „Pečieme koláč radosti, veselosti a ľudových tradícií“
Cieľ projektu : Zážitkovou formou vzbudiť záujem o život našich predkov v minulosti s dôrazom na ľudovú slovesnosť. Získať informácie o ľudových sviatkoch, akými boli pálenie moreny, realizácia jarmokov, dožiniek, fašiangov. Následne budú žiaci podľa vlastného rozhodnutia vyrábať, či zhotovovať napríklad zbierky receptov z minulosti – ako ľudový liečiteľ, alebo sa rozhodnú pre výrobu modelov domov a chalúp, v ktorých sa žilo v minulosti a podobne.

ZŠ Nižná brána, Kežmarok za projekt „Od Tatier k Dunaju“
Cieľ projektu : Prostredníctvom zážitkového učenia získať čo najviac podnecujúcich, zaujímavých informácií o Tatrách a Podtatranskom regióne v ktorom žiaci žijú. Prostredníctvom encyklopédii, kníh, internetu, propagačných materiálov, filmov (história, zaujímavosti, príroda, súčasnosť regiónu a Slovenska), získať čo najviac informácií. Následne realizovať výlety, exkurzie, prednášky, besedy pre deti a ich rodičov k danej problematike a na tomto základe vytvoriť informačný metodický materiál s názvom Nadané deti pre naše Tatry. Materiál bude slúžiť ako metodický materiál pre ostatné školy s nadanými deťmi.

ZŠ Levice na ulici M. R. Štefánika za projekt „Skicár mladého Da Vinciho“
Cieľ projektu : Hlavným cieľom projektu oboznámiť sa so životom a tvorbou Leonarda da Vinciho, získať základné vedomosti o osvojení si výtvarných prostriedkov ako sú: kresba, maľba a podobne. Dôležitá je schopnosť zachytiť každý tvar, uchovať si ho v mysli a preniesť na papier. Druhým krokom je za tímovej práce žiakov zhotovenie základného produktu „Skicár mladého da Vinciho“ na hodinách obohatenia, výtvarnej výchovy, pracovného vyučovania, informatiky a prírodovedy. Žiaci potom vlastnoručne vyhotovia padáky a lietadlá z materiálov ako novinový papier, škrob a temperové farby, špajdle, motúz, kartón...

ZŠ na Jilemnického ulici, Žiar nad Hronom za projekt „Po stopách starovekých civilizácií“
Cieľ projektu : Téma je rozdelená na dve nezávislé časti: Sumeri a Staroveký Egypt. Zámerom je prostredníctvom poznávania života starovekých civilizácií podporovať záujem detí o poznávanie okolitého sveta, rozvíjať zručnosti v riešení problémov a tvorivých úloh, argumentáciu, intuíciu a kritické myslenie. Deti sa zoznámia s pyramídou, nielen ako starovekou hrobkou faraónov, podrobne preštudujú technológiu stavby a pokúsia sa postaviť jej napodobneninu ( zmenšeninu ). Pri stavbe využijú viaceré medzipredmetové vzťahy. Musia vyriešiť problém od výberu materiálu, cez prípravu miesta na stavbu, vyznačenie pôdorysu, stavbu stien pyramídy orientovaných na svetové strany, presun materiálu na stavbu atď.

ZŠ na Hrnčiarskej ulici, Humenné za projekt „Za divmi nášho kraja“
Cieľ projektu : Oboznámenie žiakov v prvom rade s históriou mesta a jeho okolia, so životom v minulosti a prírodou, ktorá dotvára celkový kolorit v kraji v okolí Humenného. Následne úlohou žiakov bude spoločne vypracovať doplnkovú učebnicu, v ktorej budú zahrnuté najmä osobitosti a zaujímavosti humenského kraja.

ZŠ Ing. Kožucha, Spišská nová Ves za projekt „Moje rodné mesto“
Cieľ projektu : Vytvorenie učebných pomôcok (na CD a DVD nosičoch) na vyučovanie vlastivedy v treťom ročníku ZŠ. Realizácia projektu bude spočívať vo vyhľadávaní materiálov o našom meste a jeho okolia v mestskej knižnici, múzeách a na dostupných stránkach na internete, ďalej v stretnutiach s predstaviteľmi mesta a význačných osobností nášho mesta.

ZŠ na ulici Slovenských partizánov, Považská Bystrica za projekt „Tak plynie čas“
Cieľ projektu : Pozorovať plynutie času v prírode, rodine a ľudskej spoločnosti, Naučiť sa pracovať s multimédiami a spracovať získaný materiál do písanej i obrazovej podoby Prezentovať svoje práce aj pred verejnosťou a na vlastnej web stránke Vytvoriť fotogalériu – Album malého pozorovateľa a využívať získané vedomosti v praktických činnostiach pri vyučovaní.

Projekt Alternatívnej starostlivosti o nadané deti autorky Jolany Laznibatovej, je projekt alternatívneho programu pre vzdelávanie intelektovo nadaných detí, v ktorom je rovnako zastúpená výchovná i vzdelávacia zložka. Projekt poskytuje nadaným deťom adekvátne podnety pre rozvoj ich myslenia (vyučovacia zložka) ale i celej osobnosti (výchovná zložka). Vyučovanie je prispôsobené nadaným deťom využívaním špeciálnych metód, atmosférou a obsahom vyučovania. Atmosféra v triedach je príjemná, nedirektívna, založená na dialógu a partnerskom vzťahu učiteľa a žiaka.

Nadácia Penta podporuje predovšetkým projekty v oblasti vzdelávania a rozvoja školstva. Nadácia vznikla v roku 2002 a zastrešuje všetky dobročinné a charitatívne aktivity private equity skupiny Penta.

Kontakt:
PhDr. Jolana Laznibatová, CSc
riaditeľka Školy pre mimoriadne nadané deti
e-mail: smnd@smnd.sk
tel.: 02/ 4425 3892

Peter Húska, správca Nadácie Penta
tel: 02 / 577 88 191
e-mail: huska.peter@penta.sk
www.nadaciapenta.sk


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zeman zatiaľ z Rozhlasovej rady neodstupuje, situáciu zvažuje
<< predchádzajúci článok
Výroba nového modelu pro_cee’d zahájená so 6-týždňovým predstihom