Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. júla 2013

Horúčavy ovplyvňujú aj nákupné správanie Slovákov



Vysoké teploty na Slovensku už ovplyvňujú aj nákupné správanie ľudí. Pre potraviny sa do predajní vyberajú skôr v ranných hodinách alebo takéto nákupy odkladajú až na ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 31. júla (TASR) – Vysoké teploty na Slovensku už ovplyvňujú aj nákupné správanie ľudí. Pre potraviny sa do predajní vyberajú skôr v ranných hodinách alebo takéto nákupy odkladajú až na popoludnie, kedy teploty trochu ustúpia.


"Zmenu cítiť tiež na víkendoch. Ľudia si viac nakúpia v piatok a víkendy už trávia mimo mesta, napríklad pri vode," opísala pre TASR marketingová manažérka spoločnosti Billa Martina Kovacs. Aj keď sú prevádzky obchodov klimatizované, ľuďom sa v nich nechce tráviť čas počas vysokých teplôt. "V horúčavách je tiež problém s prepravou potravín," doplnil analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Toto sú podľa neho hlavné atribúty, ktoré vplývajú na správanie ľudí.

Vysoké teploty prinášajú aj zmenu v sortimente výrobkov, ktoré nakupujúci vkladajú do košíkov. Najväčší záujem je podľa obchodníkov o nealkoholické nápoje či pivo. "Napríklad nárast predajov piva stúpol v priemere o takmer šestinu počas veľmi krátkeho obdobia," priblížil pre TASR Tomáš Ferenčák zo spoločnosti Tesco Stores SR.

Pri minerálkach a nealkoholických nápojov sa nárasty podľa jeho slov pohybovali medzi piatimi až desiatimi percentami. Slováci však nakupujú vo zvýšenej miere aj zmrzliny a tiež typicky letné ovocie, napríklad melóny, broskyne či marhule.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Utorkové ochladenie zmiernilo počet kolapsov
<< predchádzajúci článok
Polícia pátra po nezvestnom Miroslavovi Danekovi