Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

07. júna 2009

Lokalizovali časť krídla zmiznutého lietadla



Intenzívne pátranie po troskách nezvestného lietadla spoločnosti Air France pokračuje aj v nedeľu. Záchranári pokračujú vo svojej misii povzbudení sobotným nálezom dvoch tiel a niekoľkých ...



Zdieľať
FERNANDO DE NORONHA 7. júna (WEBNOVINY) - Intenzívne pátranie po troskách nezvestného lietadla spoločnosti Air France pokračuje aj v nedeľu. Záchranári pokračujú vo svojej misii povzbudení sobotným nálezom dvoch tiel a niekoľkých predmetov zo strateného stroja. Vody Atlantického oceánu stále prehľadáva niekoľko lodí a lietadiel a pokúšajú sa nájsť väčšie trosky lietadla vrátane ďalších tiel cestujúcich a v neposlednom rade aj čiernu skrinku. Podľa dostupných informácií sa im okrem iného už podarilo lokalizovať časti krídel stroja Airbus, ktoré v pondelok zmizlo z radarov. Včera nájdené zvyšky dvoch tiel a niekoľko osobných vecí pasažierov osudného letu po predbežnej analýze už odoslali z ostrova Fernando de Noronha na dôkladnejšiu analýzu do mesta Recife. Na procese konečnej identifikácie by mali byť prítomní aj francúzski vyšetrovatelia. Tí budú ľudské pozostatky porovnávať so vzorkami DNA, ktoré príbuzní 228 osôb na palube už úradom poskytli. Nikto však stále nedokáže dať definitívnu odpoveď na otázku, čo stálo za celou tragédiou. Očakáva sa však, že sobotný nález vrhne na nešťastie viac svetla.


Brazílske vzdušné sily v sobotu našli telá a trosky z nezvestného lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa v pondelok stratilo nad Atlantickým oceánom. Ako informoval hovorca Jorge Amaral, našli zvyšky z dvoch tiel, sedadlo modrej farby so sériovým číslom spoločnosti Air France vrátane batožiny s notebookom a očkovacím preukazom či koženého kufra s letenkou francúzskej spoločnosti. Stať sa tak malo v oblasti približne 450 kilometrov severovýchodne od brazílskeho ostrova Fernando de Noronha. Francúzski vyšetrovatelia medzitým informovali, že súčiastky potrebné k meraniu vzdušnej rýchlosti prevádzkovateľ lietadla nevymenil, tak ako mu to odporúčal výrobca. Ako uviedli, piloti počas toho, ako vleteli do masívnej búrky, dostávali z viacerých prístrojov rozporuplné informácie o rýchlosti svojho stroja. Spoločnosť Airbus totiž odporučila všetkým leteckým spoločnostiam používajúcim jej stroje typu A330 vymeniť súčiastky na meranie rýchlosti známe ako trubice Pitot. Nezvestné lietadlo spoločnosti Air France tesne pred zmiznutím z radarov vyslalo 24 automatických upozornení o zlyhaniach systémov vrátane zlyhania automatického riadenia stroja tzv. autopilota.

Lietadlo spoločnosti Air France typu Airbus 330 zmizlo z radarov na ceste z Ria de Janeiro do Paríža v pondelok. Intenzívne pátranie po stroji s 228 osobami na palube prinieslo lokalizáciu trosiek v oblasti asi 640 kilometrov od brazílskeho súostrovia Fernando de Noronha. Na mieste spozorovali aj škvrnu od paliva, ktorá sa ťahala do vzdialenosti 20 kilometrov. Brazílski vyšetrovatelia však vylúčili, že by patrili nezvestnému stroju. Príčiny nešťastia tak zostávajú aj naďalej nejasné. Veľmi pravdepodobné je však zlyhanie systémov, no nie je vylúčený ani výbuch na palube stroja, keďže podľa leteckých analytikov sa všetko muselo udiať veľmi rýchlo a s katastrofálnymi dôsledkami. Svoje tvrdenia opierajú o fakt, že stroj nestihol vyslať ani núdzový signál vysielaný na medzinárodnej frekvencii. Francúzi v piatok vyslali do vôd Atlantického oceánu jadrovú ponorku s cieľom nájsť čiernu skrinku.

SITA_AFP

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Nezvestné lietadlo vyslalo 24 varovaní (6. 6. 2009)
 Našli telá z nezvestného lietadla (6. 6. 2009)
 Trosky lietadla nepatria letu 447 (5. 6. 2009)
 Havarované lietadlo bude hľadať jadrová ponorka (5. 6. 2009)
 Air France sa vyhrážali bombou (4. 6. 2009)
 Video: Podarilo vyloviť niekoľko predmetov, ktoré patrili cestujúcim. (4. 6. 2009)
 Lietadlo Air France spadlo do oceánu (3. 6. 2009)
 Trosky lietadla sa vydali hľadať lode aj ponorky (3. 6. 2009)
 Rodičom, ktorí stratili synov, chcú zabiť aj dcéru! (2. 9. 2005)



nasledujúci článok >>
Konečné neoficiálne výsledky volieb do EP
<< predchádzajúci článok
Spor Paška vs. Mikloš ide do finále