Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. decembra 2018

Mary MacPhersonová: Na Slovensku chýba talent na marketing a predaj



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Martin Baumann
Washington 18. decembra (TASR) – Slovenské firmy preukazujú obrovský talent na technológie, ale nevedia sa dostatočne prezentovať a predať. Pre TASR to povedala prezidentka Slovensko-americkej nadácie (SAF) Mary MacPhersonová.


"Na Slovensku vidíme enormný technický talent. Tamojšie firmy vedia zostrojiť čokoľvek. To, čo by značne prispelo k ich úspechu, je podpora predaja a marketingu. Typické pre Slovensko je, že firmy vyvíjajú produkty a snažia sa ich vylepšovať bez dostatočného porozumenia trhu a bez kanálov predaja, ktoré by im pomohli s distribúciou," uviedla MacPhersonová.

Nadácia podporuje podnikateľské prostredie na Slovensku a pomáha našim začínajúcim a inovatívnym firmám získať skúsenosti v Spojených štátoch a presadiť sa aj na tamojšom trhu. Podľa MacPhersonovej je už v súčasnosti v porovnaní s minulosťou vidieť na Slovensku menej start-upov a viac rozrastajúcich sa firiem a práve tie sú pripravené prísť do Spojených štátov. Výzvou je teraz práve marketing.

„Na Slovensku nie je veľa, pokiaľ sme videli, marketingového talentu, ktorý by podporil túto technickú prácu. Takže sa tešíme na to, ako spojíme tieto dve časti," poznamenala prezidentka SAF.

V rámci programu US Connections pomáha nadácia vybraným firmám v oblastiach, v ktorých sa potrebujú zlepšiť a spoločne s nimi rieši to, čo najviac potrebujú pre svoj ďalší rozvoj. Posledná firma, ktorú nadácia do programu prijala, je Sensoneo vyvíjajúca senzory na optimalizáciu odpadového hospodárstva.

„Majú produkt na manažment odpadov - senzory, ktoré sa nainštalujú do odpadových kontajnerov a smetiarske firmy nemusia kontajner vysypať, keď nie je plný. Prináša to efektívnosť pre smetiarske firmy i mestské úrady. Sú vysoko technologickou spoločnosťou so senzormi využiteľnými na rôzne aplikácie," vysvetlila MacPhersonová.

Ďalšie kolo výberu firmy do programu US Connections sa uskutoční na jar budúceho roka. Nadácia už podporila celkovo 13 slovenských spoločností.

Spolupracovníčka TASR Michaela H. Janotová

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na Pezinskej Babe sa už lyžuje, v ponuke je aj večerné lyžovanie
<< predchádzajúci článok
SLOVENSKÁ EKONOMIKA BY MALA V TOMTO ROKU RÁSŤ 4,2 % TEMPOM