Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

20. júla 2013

Od decembra bude na Slovensku premávať viac vlakov



Vlakovú dopravu na tratiach na území celého Slovenska o niekoľko mesiacov posilnia. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR s tým počíta v zmenách, ktoré prinesie úprava ...



Zdieľať
zelezniciari skoncili prvy projekt n BRATISLAVA 19. júla (WEBNOVINY) - Vlakovú dopravu na tratiach na území celého Slovenska o niekoľko mesiacov posilnia.


Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR s tým počíta v zmenách, ktoré prinesie úprava grafikonu v decembri. "Po desaťročiach poklesu výkonov v železničnej doprave sa obyvatelia konečne dočkajú zahustenia spojov, pretože objem odjazdených vlakových kilometrov zvýšime o 480-tisíc," vyhlásil minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

"Ak by sme zvýšenie prerátali na počet dní a počet vlakov, každý deň bude v priemere premávať o 26 vlakov viac," dodal minister. Pripomenul, že v grafikone 2013/2014 sa nebudú rušiť žiadne trate a ani k redukovať spoje na existujúcich tratiach.


Finančný príspevok

Tento týždeň minister schválil poskytnutie nenávratného finančného príspevku na nové vlakové súpravy v hodnote takmer 170 miliónov eur z Operačného programu Doprava. Na trate má pribudnúť 29 nových klimatizovaných vlakov k už dodaným 32 vlakom. "Naše kroky tak po rokoch stagnácie prinášajú na železničné trate nový rozmer, ktorého výhody pocítia cestujúci každý deň," zdôraznil minister.

Zvýšenie počtu vlakových kilometrov od decembra tohto roka umožnilo minuloročné zavedenie taktového grafikonu. „Ten zaviedol na koľajnice poriadok a vďaka nemu jazdia vlaky v pravidelných intervaloch, ktoré ľudom uľahčia orientáciu vo vlakovej doprave,“ vysvetlil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Krytie zvýšených nákladov si bude rezort dopravy podľa neho uplatňovať pri príprave štátneho rozpočtu na rok 2014.


Taktový grafikon

Ďalším krokom ministerstva je optimalizácia existujúceho systému tak, aby bol nastavený jednotný štandard železničnej dopravnej obsluhy aspoň na najvyťaženejších tratiach a optimalizácia regionálnych prípojov. Grafikon 2013/2014 sa sústredí na rovnomernú železničnú obsluhu počas celého dňa. „Ide predovšetkým o dopravnú obsluhu významných spádových centier, kde budú vlaky premávať počas špičky pravidelne každú hodinu v tú istú minútu a v dvojhodinovom takte mimo špičky s posledným vlakom po 20:00 alebo 22:00,“ ozrejmil Kóňa s tým, že v odôvodnených prípadoch existujú aj výnimky z taktového časovania tak, aby boli uspokojené potreby cestujúcich.

Zo 480-tisíc nových vlakových kilometrov približne 170-tisíc použili na kompletizáciu rýchlikového spojenia Slovensko – Česká republika v úseku Žilina - Púchov - Horní Lideč zo štyroch na šesť párov rýchlikov premávajúcich denne. Spoje posilnia aj v úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčín, Žilina – Rajec, Žilina - Čadca, ďalej v úseku Žilina - Liptovský Mikuláš a Myjava – Vrbovce. V regióne východného Slovenska bol nárast dopravných výkonov využitý najmä na traťovom úseku Košice – Štrba, Poprad Tatry - Stará Ľubovňa, Košice – Lipany, Košice - Čierna nad Tisou, Prešov – Humenné a Prešov – Bardejov. Na strednom Slovensku pribudnú spoje na úseku Fiľakovo – Tisovec, Lučenec – Utekáč a Brezno - Banská Bystrica. Dopravu posilnia aj na trati Nitra -Topoľčany – Prievidza.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Polovica opýtaných spája nedôveru v justíciu s Harabinom
<< predchádzajúci článok
Polícia našla ôsmich ľudí, väznených v dome