Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

18. októbra 2005

Ostré náčinie



7 x 24 hodín sme testovali Citroe¨n C4 2,0i VTS



Zdieľať
Odborníci vedia, že skratka VTS znamená v slovníku Citroe¨nu to isté, ako vo vokabulári Volkswagenu pojem GTI. Ide  o najvýkonnejšiu (štvorvalcovú) verziu kompaktého modelu.           V prípade Citroe¨nu C4 VTS je však výnimočné celé auto - na ceste si toto športové kupé jednoducho nezmýlite so žiadnym iným. C4 kupé má zadok celkom iný ako päťdverová verzia. Zalomené zadné okno s miniatúrnym stieračom a s veľkým spojlerom vyzerá ohromne športovo. Túto športovosť však nezvýrazňujú žiadne prehnané (pubertálne pôsobiace) nápisy, iba zadný spojler a väčšie 17“ hliníkové kolesá.

Unikátny motor
Pohonná jednotka v C4 VTS má unikátny výkon 180 koní, dosiahnutý z atmosférického dvojlitra - bez prepĺňania (!). Vozidlo s ním dokáže ísť najvyššou rýchlosťou až 227 km/h              a šprint na stovku zvládne za 8,3 sekundy. Motor napriek očakávaniam neprejavuje svoj nadpriemerný výkon zvýšeným hlukom. V nižších a stredných otáčkach má výkon zhruba porovnateľný        s bežným dvojlitrom, avšak po prekročení hranice 5 000 ot/min spoznáte jeho športovú stránku.
Zrýchlenie vás vtlačí do sedačky a vášmu spolujazdcovi začne byť nevoľno.
Prevodovka je presná a metalicky precízna, možno by jej však prospel úsporný šiesty prevodový stupeň. Na diaľnici pri 150 km/h totiž motor točí až 5 000 ot/min. Spotreba sa podľa štýlu jazdy pohybuje medzi 8 až 10 l/100 km.
Vynikajúce sú jazdné vlastnosti modelu C4 VTS na okresných cestách. Pre skúsenejších jazdcov je nesmiernym potešením rezať zákruty a hádzať auto vo „vracákoch“ bokom.

Futuristický luxus
Azda každý musí zostať po nastúpení do novej C4 na chvíľu zarazený. Na prístrojovke totiž nenájdete žiadne analógové ukazovatele, všetko sa zobrazuje digitálne. Najviac výrazný je tachometer na vrchu, s priesvitným sklom. Ďalej vás zaujme otáčkomer, namontovaný nad volant, ktorý pri vytočení motora začne zúrivo svietiť načerveno. Za príplatok vás bude obšťastňovať aj veľký farebný displej navigačného systému. C4 má čelné sklo posunuté poriadne dopredu, takže dojem priestrannosti je dokonalý. Priestorová ponuka je však dobrá aj na zadných sedadlách. Naše testované C4 VTS malo navyše aj luxusné kožené sedačky, pritom každý model C4 sa môže pochváliť unikátom - dvojramenným volantom s nehybným stredom. Ide dokonca o multifunkčný volant s diaľkovým ovládaním mnohých funkcií, čo je dobré pre vašu bezpečnosť. Superlatívy platia aj pre audiosústavu od známej firmy JBL, s prídavným subwooferom v kufri dokázala z C4 urobiť pojazdnú diskotéku.

 

Komplexná bezpečnosť
Okrem dnes už obligátneho systému ABS s rozdeľovaním brzdnej sily a s brzdovým asistentom, ktorý spolupracuje so štyrmi výkonnými kotúčovými brzdami, malo C4 VTS na palube airbagy vpredu, po bokoch a aj nad hlavami. Nechýbal ani stabilizačný systém ESP a protipreklzový systém ASR (vypínateľný). Zaujímavým a veľkým potrebným doplnkom je detektor podhustenia pneumatík, unikátne sú aj natáčacie bixenónové svetlomety a systém AFIL - upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu.
Za dobrý výkon sa platí
Základný Citroe¨n C4 s atraktívnou         a s mimoriadne športovou karosériou typu kupé, s motorom 1,4i 16V, dostanete už za 530 900 korún. Nami testovaný najvýkonnejší model VTS stojí 849 900 Sk, avšak nie je problémom (zaškrtnutím zopár doplnkov v príplatkovej ponuke), vyhnať cenu až na 1 100 500 korún. Tak tomu bolo aj v našom prípade, pritom základná výbava C4 je podľa nás taká bohatá, že spomínané ďalšie doplnky si doprajú iba skutoční fajnšmekri.


Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Toyota Yaris „Grande“
<< predchádzajúci článok
Požiada ju Vilo o ruku?