Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. októbra 2010

R1 pri Žarnovici majú ukončiť v novembri



Druhá etapa výstavby rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra a plnom štvorpruhovom profile má byť podľa zmluvy ukončená do ...



Zdieľať
dialnica Ilustračné foto: SITA/Jozef Hulka BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - Druhá etapa výstavby rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra a plnom štvorpruhovom profile má byť podľa zmluvy ukončená do 23. novembra. "Stavba je vo vysokom štádiu rozpracovania. Realizujú sa konštrukčné vrstvy vozovky, na mostných objektoch sa kladú izolácie, rímsy a konštrukčné vrstvy, dokončujú sa protihlukové steny," informoval v stredu agentúru SITA hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Marcel Jánošík. Určenie spojazdnenia rýchlostnej komunikácie je podľa neho len technickou záležitosťou, pričom diaľničiari budú o tom včas informovať.


Zmluvná cena druhej etapy stavby na spomínanom úseku R1 vo výške 103,59 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty by mala byť navýšená približne o 5 %. Dôvodom zvýšenia ceny sú podľa NDS vykonané práce navyše, ktoré sa týkajú zmeny technického riešenia stavebných projektov a zmeny legislatívy. "Konečnú cenu prác budeme poznať až po definitívnom ukončení stavby," dodal Jánošík.

Zhotoviteľom stavby na R1 je Združenie Žarnovica II, vedené spoločnosťou Doprastav, a.s. Ďalšími členmi združenia sú firmy Strabag, s.r.o. Bratislava, Stavby silnic a železnic, a.s. Zlín a Inžinierske stavby, a.s. Košice.

Pokiaľ ide o opravovanú stavbu meškajúceho 4,6-kilometrového obchvatu Svidníka na rýchlostnej ceste R4, jeho otvorenie pre motoristov je podľa NDS reálne v polovici decembra. "Táto stavba bola od začiatku pripravovaná v polovičnom profile pre nižšie intenzity premávky, podobne ako napríklad R2 Ožďany a Tornaľa," uviedol ďalej Jánošík.

Stavba obchvatu Svidníka začala koncom roku 2007 a dokončená mala byť vlani v lete. Na ceste však pred jej ukončením vznikli trhliny po zosuve násypov a podložia. Príčinami poškodenia vozovky boli podľa NDS neuskutočnený podrobný geologický prieskum, výrazné skrátenie času výstavby z pôvodne projektovaných 36 na 18 mesiacov ako aj neakceptácia posudkov odborníkov v oblasti geológie a geotechniky. Zmluvná cena výstavby obchvatu bola 22,06 mil. eur bez dane, tá sa však navýši o náklady na sanáciu zosuvov v predpokladanej výške asi 1,2 mil. eur. "Cenové dopady sa v súčasnosti spracovávajú," dodal Jánošík. Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s., členmi združenia sú Eurovia SK, a.s. Košice a Strabag, s.r.o. Bratislava.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Koalícia nemá spoločného kandidáta na prokurátora
<< predchádzajúci článok
Obchvat Trstenej na R3 má byť koncom mesiaca