Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

23. októbra 2007

Rada pre vysielanie a retransmisiu dávala sankcie



Finančné sankcie aj upozornenia na porušenie zákona dávala dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu. Pokutu 200 000 korún udelila vysielateľovi Rádia Expres za neoddelenie reklamy v programe Hemendex ...



Zdieľať

BRATISLAVA 23. októbra (WEBNOVINY) - Finančné sankcie aj upozornenia na porušenie zákona dávala dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu. Pokutu 200 000 korún udelila vysielateľovi Rádia Expres za neoddelenie reklamy v programe Hemendex (19. marca) a v programe Večer dňa (8. apríla). Rovnakú sumu bude musieť zaplatiť aj TV Markíza, a to za skrytú reklamu v príspevku Šou, ktorý odvysielala 8. apríla v Televíznych novinách. Markíza dostala aj stotisícovú pokutu za porušenie zákona o ochrane maloletých v súvislosti s odvysielaním programu Súboj vášní z 22. mája. Dvakrát po 100 000 korún zaplatí i verejnoprávna Slovenská televízia. Za porušenie zákona o ľudskej dôstojnosti v upútavke na program Reportéri z 15. apríla a za neoddelenú reklamu počas prenosu zápasu Ruska s Ukrajinou na Majstrovstvách sveta v hokeji z 29. apríla. Vysielateľ TV JOJ dostal pokutu 100 000 korún za nedostatočnú ochranu maloletých v súvislosti s odvysielaním programu C.S.I.: Kriminálka New York (18. apríla).

Rada pre vysielanie a retransmisiu začala dnes proti TV JOJ správne konanie vo veci možného porušenia zákona o ochrane maloletých. Analyzovať bude príspevok Trest za krádež retiazky v Novinách z 29. augusta. Slovenská televízia dostala za porušenie legislatívy aj dve nefinančné sankcie. Rada ju upozornila na porušenie zákona o všestrannosti informácií a názorovej pluralite v príspevku Podozrivá republika v Reportéroch (17. apríla), tiež na nedodržanie objektivity spravodajstva v príspevku Zákon o ÚPN: Odhalené rokovania v Správach STV (12. mája). Slovenský rozhlas upozornila Rada na nedodržanie všestrannosti informácií a názorovej plurality v programe Dobrý deň Slovensko z 8. marca, keď odvysielal informácie o podnikaní zdravotných poisťovní. Vysielateľ TV JOJ porušil 15. mája zákon o objektivite spravodajstva v príspevku Novinách PLUS s názvom Diskusia o ÚPN, za čo dostala upozornenie.
SITA



© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Peter Dvorský a Vlado Franc si navzájom krstili svoje novinky
<< predchádzajúci článok
Režisér Ang Lee neočakáva komerčný úspech svojho nového filmu

Rada pre vysielanie a retransmisiu dávala sankcie - diskusné fórum čitateľov