Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

26. januára 2016

Zomrel herec Abe Vigoda, predstaviteľ Tessia vo filme Krstný otec



Abe Vigoda Foto: TASR/APNew York 26. januára TASR) - Americký herec Abe Vigoda, známy najmä ako predstaviteľ postavy mafiána Salvatoreho "Sala" Tessia vo filme Krstný otec (1972) režiséra Francisa Forda Coppolu či tiež z úlohy ...



Zdieľať
Abe Vigoda Foto: TASR/AP
New York 26. januára TASR) - Americký herec Abe Vigoda, známy najmä ako predstaviteľ postavy mafiána Salvatoreho "Sala" Tessia vo filme Krstný otec (1972) režiséra Francisa Forda Coppolu či tiež z úlohy nepríjemného starého otca Johna Travoltu v komédii Pozri, kto to hovorí (1989), zomrel dnes v spánku vo veku 94 rokov. V USA je známy tiež ako detektív Phil Fish z televízneho seriálu Barney Miller a viacerých vedľajších filmových a seriálových úloh.


Jeho úmrtie oznámila jeho dcéra Carol Vigodová Fuchsová. Povedala, že otec zomrel na starobu. "Nikdy nebol chorý," citovala ju tlačová agentúra AP.



Médiá Vigodu v minulosti už dvakrát neprávom pochovali. V roku 1982 oznámil jeho smrť omylom magazín People. Vigoda, ktorý v tom čase vystupoval v Calgary, to zobral s humorom a nechal sa vyfotografovať do časopisu Variety, ako sedí na rakve a drží v ruke vydanie magazínu People so správou o svojom úmrtí.

Po druhý raz ho v roku 1987 pochoval reportér televíznej stanice WWOR v New Jersey. V oboch prípadoch o ňom novinári písali a hovorili ako o "zosnulom" Vigodovi.

Herec svoje predčasné "úmrtia" niekoľkokrát s humorom využil. Napríklad v televíznom programe Late Night with David Lettermann chcel Lettermann "akože" privolať Vigodovho ducha, namiesto neho prišiel herec osobne s vyhlásením: "Ešte nie som mŕtvy, ty trúba!". V máji 2001 vznikla webová stránka, ktorá mala jediný cieľ: sledovať, či Vigoda zomrel alebo žije.



Naposledy herecky zažiaril ako 88-ročný v reklame na tyčinku Snickers, ktorá mala premiéru počas finálového zápasu americkej futbalovej ligy Super Bowl XLIV 7. februára 2010. Reklama, ktorá si uťahovala z pokročilého veku dvojice hercov, mala podľa prieskumu (USA Today Super Bowl Ad Meter) vôbec najvyššiu sledovanosť zo všetkých reklám uvedených v rámci Super Bowl.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Verdiho tvorba vychádza z dvestoročnej tradície talianskej opery
<< predchádzajúci článok
Balet SND predstavuje dramaturgický plán na sezónu 2016/2017