Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. októbra 2017

Dopyt po mestských SUV v Nemecku neustále narastá



Na snímke SUV Range Rover Evoque.



Zdieľať
Na snímke SUV Range Rover Evoque. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Duisburg 31. októbra (TASR) - Dopyt po obľúbených mestských SUV v Nemecku narastá, no na druhej strane výrobcovia medzičasom zvládli ich negatívnu ekologickú stopu.


Podľa štúdie významného nemeckého automobilového analytika Ferdinanda Dudenhöffera prudký rast záujmu o ťažké a veľké modely neutícha. Registrácie SUV v rokoch 1995 až 2016 v Nemecku vzrástli z takmer 68.000 na vyše 735.000 vozidiel a ich trhový podiel stúpol z 2,0 % na 21,9 %. Zároveň sa však imidž týchto "krížnikov" mení k lepšiemu, keďže sú čoraz úspornejšie.

"Áno, SUV majú vyššiu spotrebu aj emisie oxidu uhličitého než porovnateľné limuzíny," cituje zo štúdie Automobilwoche. "Zároveň však platí, že alternatívne pohony sa v SUV častejšie používajú než u ostatných typov karosérií." Ako príklad uvádza Dudenhöffer fakt, že 4 % všetkých nových mestských SUV sa v prvých troch kvartáloch tohto roka predávali s hybridným alebo elektrickým pohonom. "Staré predsudky miznú, hoci SUV sa od ostatných vozidiel stále odlišujú vysokou spotrebou energie."

Rastie význam rôznorodosti modelov v ponukách nemeckých automobiliek. Podiel SUV na predajoch Audi od januára do septembra dosiahol 27,7 % a aj v absolútnych číslach je Audi v popredí, keďže predalo najviac SUV (61.114 kusov). Značka VW sa umiestnila na druhom mieste s počtom 58.023 predaných SUV a ich podielom 12,1 % na celkovom predaji. V prípade Mercedesu bolo takmer každé piate predané auto SUV (22,1 %) a u BMW každé štvrté (24,9 %).

Spolkový úrad pre cestnú premávku vo svojich štatistikách opakovane zdôrazňoval významnú úlohu segmentu SUV. Podľa Dudenhöffera však osem zo 49 automobilových značiek v Nemecku neponúka ani jediný model tejto kategórie. Podiel dieselového pohonu neustále klesá zo 69,8 % pred piatimi rokmi na 46,1 % v tomto roku. "Pre dieselgate a diskusie o zákazoch vjazdu má diesel aj v SUV ťažkú pozíciu," hovorí analytik. Rovnako prestáva platiť pravidlo, že SUV rovná sa diesel. "Tesla dokazuje, že SUV je reálne aj ako auto s nulovými emisiami."

Ekologické organizácie sledujú trendy predaja SUV so zmiešanými pocitmi, keďže ani úspornejšie motory nevyvážia rastúcu hmotnosť a výkon. "Aj s hybridnými motormi zostane niekoľkotonové premotorované terénne auto komínom na CO2," zdôrazňuje odborník Greenpeace Karsten Smid. "Nemecké automobilky dlhé roky zneužívajú akýkoľvek úspech, aby svojim klientom nanútili čoraz väčšie a ťažšie autá. S hybridnými SUV to nebude inak."

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Automobilová branža môže do roka 2030 zdvojnásobiť tržby
<< predchádzajúci článok
Na Kalouskovu výzvu reagovali takmer všetci zainteresovaní negatívne