Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. júla 2014

Električky v mestskej hromadnej doprave sú v priemere staré 20 rokov



Hlavným problémom verejnej osobnej dopravy na Slovensku je nedostatok financií na jej udržateľnú a systematickú prevádzku, ako aj údržbu a obnovu ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Miroslav Košírer
Bratislava 20. júla (TASR) – Hlavným problémom verejnej osobnej dopravy na Slovensku je nedostatok financií na jej udržateľnú a systematickú prevádzku, ako aj údržbu a obnovu dopravných prostriedkov a infraštruktúry.


Konštatuje to ministerstvo dopravy v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, ktorý schválila vláda SR.

Napríklad najmä v mestskej hromadnej doprave je podľa rezortu badateľný skrytý investičný dlh, keďže sa priemerný vek električiek pohybuje nad hranicou 20 rokov. U trolejbusov je zase priemerný vek do 19 rokov a v prípade autobusov do 12 rokov.

Nedostatočná miera údržby zase spôsobuje množstvo obmedzení na električkových tratiach, ktoré môžu viesť až k zastaveniu prevádzky. Napríklad, ako je to pri trati na hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. "V prípade dodania nových električiek sú v súčasnosti niektoré trate pre moderné nízkopodlažné vozidlá nezjazdné," dodalo ministerstvo v dokumente.

Električková doprava funguje v Bratislave a Košiciach. Bez systémového riešenia zlepšenia financovania a súčasne aj kontroly údržby nebude podľa rezortu možné riadne udržiavať ani nové a modernizované trate.

Bratislavská samospráva získala bezodplatne od spoločnosti BOMBARDIER na tri týždne modernú, nízkopodlažnú električku, ktorá od stredy 30. mája 2012 postupne jazdila na všetkých dopravných radiálach slovenskej metropoly - Bratislavy. Na snímke pohľad na testovanú elekričku. Foto: TASR/Štefan Puškáš


Najmä v Bratislave, Košiciach a Prešove nie je pritom zabezpečená dostatočná kapacita verejnej osobnej dopravy počas prepravných špičiek, čo neumožňuje zastaviť či naopak zvrátiť úbytok cestujúcich v prospech automobilovej dopravy. V Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach a Žiline zase chýbajú alebo nie sú prepojené trolejbusové trate, čo neumožňuje plne využiť potenciál trolejbusovej dopravy.

Ministerstvo si tak v stratégii ako ciele okrem iného stanovilo dosiahnutie toho, aby bola verejná osobná doprava a nemotorová doprava preferovaná v porovnaní s automobilovou dopravou. Tiež zabezpečiť dostatok finančných zdrojov na jej prevádzku, údržbu a obnovu dopravných prostriedkov a infraštruktúry, ale i zvyšovanie kvality vozidlového parku.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Handlová vyzýva občanov, aby nafotili námestie pred rekonštrukciou
<< predchádzajúci článok
Pri Vincovom lese zhorelo asi 40 áut