Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. mája 2011

Filmové Cannes patrí tento rok slovenskej vodke



11. ročník nezávislej medzinárodnej súťaže United Vodka, ktorá sa koná každoročne počas prestížneho filmového festivalu v Cannes, atakovali Slováci. V konkurencii viac než 700 testovaných ...



Zdieľať
goral vodka master v cannes BRATISLAVA 23. mája (WBN/PR) - 11. ročník nezávislej medzinárodnej súťaže United Vodka, ktorá sa koná každoročne počas prestížneho filmového festivalu v Cannes, atakovali Slováci. V konkurencii viac než 700 testovaných alkoholických nápojov z celého sveta získala Goral vodka MASTER dve zlaté medaily. Prvú si zástupcovia liehovaru v Starej Ľubovni odniesli z juhu Francúzska za kvalitu, druhá v podobe zlatej hviezdy putuje na východ Slovenska za dizajn.


„Je to zatiaľ najjemnejšia vodka, akú som mal možnosť testovať. Má veľmi jednoduchý, ale elegantný dizajn. Slováci ma príjemne prekvapili kvalitou“, povedal krátko po skončení odovzdávania ocenení Luciano Plotegher, prezident asociácie bartendrov v Cannes.

Goral vodky MASTER je dielom 72-ročného majstra destilácie Jána Kraka z liehovaru GAS Familia, Stará Ľubovňa. Špecifická technológia 7 násobnej filtrácie a 7 násobnej destilácie ju radí k technologicky najvyspelejším vodkám sveta. Najznámejšie a najdrahšie vodky sveta sú obvykle filtrované len 3 až 5 krát. Konečnú jemnú chuť dodáva vodke diamantový prach dovážaný z Juhoafrickej republiky. Vodka ním prechádza 2-krát, pri filtrácií a epurácií, čo je konečný proces výroby nápoja. Základom vodky je pšeničný lieh vyrábaný priamo liehovarom, čo vodke zaručuje stálu chuť. Zaujímavosťou je, že fľaše sa pred plnením obmývajú priamo vodkou a nie vodou, aby nedošlo ani k minimálnemu riedeniu výslednej chuti alkoholu.

„Pri vzhľade fľaše, ktorú navrhol Slovák Matúš Černák, sme sa snažili nesledovať trend tendenčných „flakónov“ luxusných vodiek. Vrátili sme sa k základnému tvaru fľaše, v jej najčistejšej podobe,“ hovorí o výzore fľaše, ktorú ocenili v Cannes medzinárodní experti Marián Gurega, majiteľ liehovaru. Ako dodal, logotyp v čierno-červenej bol inšpirovaný typografiou fliaš z medzivojnového obdobia. Zaujímavosťou je písmeno „O“, ktoré symbolizuje goralský klobúk. Unikátnu technológiu prípravy Goral Vodky MASTER na fľaši definujú dve sedmičky.

Nezávislá medzinárodná súťaž vodiek UNITED VODKA CANNES sa koná každoročne s cieľom vytypovať najlepšie vodky na svetovom trhu. Tento rok o ocenenie zabojovalo nielen Slovensko, ale aj napr. Kazachstan, Taliansko, Poľsko, Chorvátsko, ale i Česká republika. Hlavným princípom testovania vodiek pred oceňovaním je: nestrannosť, nezávislosť a absolútna anonymita.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Recesia ohrozuje rating Japonska, tvrdí Moody's
<< predchádzajúci článok
Grécko podľa ECB potrebuje drastické reformy