Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

23. januára 2009

Kapsch nesúhlasí so zverejnením ponuky v mýtnom tendri



Konzorcium vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch nesúhlasí so zverejnením dôverných informácií, ktoré tvoria obsah jeho ponuky v mýtnom tendri tak, ako boli definované v žiadosti Národnej ...



Zdieľať
BRATISLAVA 23. januára (WEBNOVINY) - Konzorcium vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch nesúhlasí so zverejnením dôverných informácií, ktoré tvoria obsah jeho ponuky v mýtnom tendri tak, ako boli definované v žiadosti Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Agentúru SITA o tom v piatok informovala hovorkyňa konzorcia Kapsch Silvia Košťálová. Kapsch je jedným z troch vyradených účastníkov tendra na elektronický výber mýta. "Treba uviesť na správnu mieru, že sa nebránime zverejneniu informácií z našej ponuky, avšak nemôžeme so zverejnením súhlasiť paušálne, bez ohľadu na to, aké informácie majú byť zverejnené. Navyše, doterajšia forma a obsah komunikácie NDS s verejnosťou ohľadom výberu víťaza tendra nám nedáva záruku úplného a neskresleného informovania verejnosti," zdôvodnila ďalej rozhodnutie Kapschu Košťálová.


Jedným z dôvodov nesúhlasného stanoviska Kapschu je aj skutočnosť, že nie je verejne dostupná ponuka víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. Kapsch si myslí, že zverejnenie dôverných častí jeho ponuky nebude mať pre laickú ako aj odbornú verejnosť akýkoľvek význam, ak nebude zároveň zverejnená aj ponuka úspešného uchádzača. "Iba tak by bolo možné obe ponuky nezávisle porovnať," dodala Košťálová.

Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €. Obstarávateľ predpokladal pôvodne cenu 663,9 mil.  bez dane. Medzi troma hodnotiacimi kritériami mala cena za mýtny systém podiel 60 percent, efektívnosť výberu mýta 30 % a jednotková cena za tisíc mýtnych transakcií 10 %. Európska komisia po druhý raz požiadala ministerstvo dopravy a NDS o vysvetlenie priebehu mýtneho tendra na základe sťažnosti konzorcia Slovakpass. Vyradení uchádzači podali na súde žaloby na preskúmanie rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý odmietol všetkých 12 námietok neúspešných konzorcií.
SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pápež Benedikt XVI. má na YouTube vlastný kanál
<< predchádzajúci článok
Rusko je pripravené spolupracovať s Obamom v otázke Afganistanu