![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Nedeľa 21.12.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. marca 2019
Maroš Šefčovič nebol v kampani jasne čitateľný, myslí si M. Slosiarik
Na snímke Maroš Šefčovič.
Zdieľať
Na snímke Maroš Šefčovič. Foto: TASR - Martin Baumann"Z môjho pohľadu si voliči so Šefčovičom nevedeli spojiť domácu politiku. Predsa len, je to človek, ktorý väčšinu svojho profesionálneho života strávil mimo Slovenska, primárne v európskych štruktúrach. Svojou identitou je skôr kozmopolitný človek. Mám preto pocit, že sa trocha ťažšie hľadal. A v podstate sa ani úplne nenašiel v predvolebnej kampani tak, aby ho jeho voliči vnímali v autentických témach," mieni Slosiarik.
Za úspechom Zuzany Čaputovej vidí Slosiarik to, že vo verejných diskusiách bola autentická. "Tá dynamika nastala po tom, čo ju ľudia zažili v diskusiách. V nich ukázala, že vie zreteľne formulovať svoje názory. Ľudia jej uverili. Uverili v to, čo verí. V Zuzane Čaputovej si projektovali zmenu," povedal sociológ s tým, že podľa jeho názoru je zrejmé, že voliči Čaputovej chcú zmenu pomerov na Slovensku.
Preferencie Čaputovej sa začali postupne nabaľovať. Významným v predvolebnom čase bol podľa Slosiarika krok Roberta Mistríka, ktorý sa rozhodol vzdať sa kandidatúry v jej prospech. "Tam došlo takmer k zdvojnásobeniu jej preferencií v priebehu dvoch, troch dní, keď sa výrazne odpútala od Maroša Šefčoviča," pripomenul.
Šefčovičovi sa podľa Slosiarika sčasti podarilo získať v druhom kole volieb hlasy voličov Štefana Harabina či Mariana Kotlebu. "Toto sa podarilo len čiastočne. Jednoducho ten prírastok v jeho hlasoch, či už v absolútnom, alebo relatívnom vyjadrení, v druhom kole ukazuje, že naozaj aj výrazná časť antisystémových voličov ostala doma. Zdá sa, že ich druhé kolo neprilákalo," uzavrel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
