Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. októbra 2008

MF oficiálnu verziu rozpočtu stále nezverejnilo



Oficiálny návrh rozpočtu sa zatiaľ stále nedostal na verejnosť. Napriek avízu rezortu financií, že definitívna verzia rozpočtu, ktorá by mala ísť na stredajšie rokovanie vlády a z neho rovno do ...



Zdieľať
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Oficiálny návrh rozpočtu sa zatiaľ stále nedostal na verejnosť. Napriek avízu rezortu financií, že definitívna verzia rozpočtu, ktorá by mala ísť na stredajšie rokovanie vlády a z neho rovno do parlamentu, bude zverejnená v pondelok popoludní, sa tak totiž nestalo. Ministerstvo financií síce v avizovanom čase upravený návrh rozpočtu na krátky čas zverejnilo na svojej internetovej stránke, o niekoľko minúť ho však opäť stiahlo. "Ministerstvo financií SR sa ospravedlňuje, že napriek avízu zatiaľ nezverejnilo na svojej internetovej stránke oficiálny návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2009 až 2011. Návrh rozpočtu verejnej správy nie je totiž napriek pôvodným predpokladom stále definitívny," informoval médiá vedúci Tlačového oddelenia MF Mikuláš Gera. Či sa ešte o výdavkoch jednotlivých kapitol rokuje, však rezort financií neinformoval. Podľa návrhu, ktorý ministerstvo financií na niekoľko minút zverejnilo a napokon stiahlo, by však mal byť deficit štátneho rozpočtu v budúcom roku oproti pôvodne predloženému návrhu vyšší o takmer 390 mil. eur (11,75 mld. Sk). Štát by mal totiž v budúcom roku hospodáriť oproti pôvodne avizovanému schodku 497,2 mil. eur (14,98 mld. Sk) so schodkom až 886,7 mil. eur (26,71 mld. Sk). Ministerstvo financií pritom podľa tohto materiálu navýšilo aj rozpočet celkových príjmov o takmer 193 mil. eur (5,814 mld. Sk) na 13,222 mld. eur (398,3 mld. Sk), rozpočtované výdavky však oproti pôvodnému návrhu rezort zvýšil až o 582,4 mil. eur (17,55 mld. Sk) na 14,109 mld. eur (425 mld. Sk). Celkové rozpočtované príjmy by tak oproti rozpočtu na rok 2008 medziročne vzrástli o 14,4 % a výdavky by boli vyššie o 11,8 %. Deficit celého okruhu verejnej správy by však mal napriek týmto zmenám dosiahnuť rovnako ako sa predpokladalo v pôvodnom návrhu 1,7 % hrubého domáceho produktu. Dôležitú úlohu pritom zohráva najmä zohľadnenie ďalšieho otvorenia druhého dôchodkového piliera. Zo zvýšených výdavkov by pritom podľa neoficiálneho návrhu mali profitovať predovšetkým rezorty pôdohospodárstva či školstva. Celkovo by si však malo polepšiť až desať rezortov a okrem nich aj Kancelária Národnej rady SR, Úrad vlády SR, Úrad geodézie, kartografie a katastra SR, Štatistický úrad SR, Slovenská akadémia vied a aj kapitola Všeobecná pokladničná správa. Jediným rezortom, ktorý by mal po úpravách skončiť s mínusom, je ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, ktorému rozpočet výdavkov oproti pôvodnému návrhu znížili o 68,5 mil. eur (2,064 mld. Sk) na 1,89 mld. eur (56,94 mld. Sk). Najviac si naopak polepšil rezort pôdohospodárstva, o 87,8 mil. eur (2,645 mld. Sk) na 949,5 mil. eur (28,6 mld. Sk). Nasledovalo ministerstvo školstva s nárastom rozpočtovaných výdavkov o 67,2 mil. eur (2,024 mld. Sk) na 2,17 mld. eur (65,37 mld. Sk). Ministerstvu zdravotníctva oproti pôvodnému návrhu navýšili výdavky o 59,2 mil. eur (1,783 mld. Sk) na 1,305 mld. eur (39,31 mld. Sk), pričom podľa zatiaľ neoficiálneho materiálu by mal štát za poistencov štátu platiť poistné vo výške 5 % vymeriavacieho základu, oproti pôvodne plánovaným 4,75 %. V podobnej výške by si malo polepšiť aj ministerstvo životného prostredia, ktorému výdavky navýšili o 56,6 mil. eur (1,705 mld. Sk) na 323,1 mil. eur (9,734 mld. Sk) a ministerstvo vnútra s navýšením o 51,9 mil. eur (1,564 mld. Sk) na 928,8 mil. eur (27,98 mld. Sk). Rozpočet ministerstva hospodárstva by sa mal navýšiť o 33,2 mil. eur (1 mld. Sk), výstavby a regionálneho rozvoja o 34,7 mil. eur (1,045 mld. Sk), dopravy, pôšt a telekomunikácií o 33,2 mil. eur (1 mld. Sk) a spravodlivosti o 16,6 mil. eur (500,1 mil. Sk). O 197,6 mil. eur (5,953 mld. Sk) sa navýšil aj rozpočet kapitoly Všeobecná pokladničná správa, ktorú tvoria výdavky štátneho rozpočtu nesúvisiace s výdavkami ostatných kapitol vrátane výdavkov spojených so správou štátneho dlhu. Rozpočet ostatných rezortov a štátnych rozpočtových subjektov sa navyšoval miernejšie, alebo sa v porovnaní s pôvodným návrhom nemenil. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Migranti hodili trinástich spolucestujúcich do mora
<< predchádzajúci článok
Krčmová bitka sa skončila zraneniami