24hod.sk    Z domova

07. decembra 2010

Na ostrove Flores našli fosílie obrovského bociana

Na indonézskom ostrove Flores objavili fosílie doteraz neznámeho obrovského bociana, ktorý sa možno živil aj deťmi človeka druhu Homo floresiensis. Objav uskutočnili holandská ...

bocian Foto: SITA, APBRATISLAVA 7. decembra (WEBNOVINY) - Na indonézskom ostrove Flores objavili fosílie doteraz neznámeho obrovského bociana, ktorý sa možno živil aj deťmi človeka druhu Homo floresiensis. Objav uskutočnili holandská paleontologička Hanneke Meijer z Národného historického múzea Naturalis v Leidene a Rokus Due z indonézskeho Národného archeologického centra v Jakarte, ktorý o ňom informovali v časopise Zoological Journal of the Linnean Society.

Nový druh, ktorý odborníci pomenovali Leptoptilos robustus, dorastal do výšky 180 centimetrov a vážil 16 kilogramov. Štyri fosilizované kosti nôh tohto bociana objavili v jaskyni Liang Bua, pričom ich vek odhadujú na 20-tisíc až 50-tisíc rokov. Vedci síce nenašli žiadne kosti z krídel, predpokladajú však, že tento obrovský bocian pre svoju hmotnosť trávil väčšinu svojho života na zemi. Potravu tohto bociana tvorili pravdepodobne rôzne druhy plazov a obojživelníkov, vedci však nevylučujú, že sa mohol živiť aj deťmi Homo floresiensis. Dôvod vyhynutia tohto druhu nie je známy, predpokladá sa však, že príčinou mohla byť vulkanická erupcia a následná zmena klímy.

Informácie zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk.

Nemecký prezident si uctil obete varšavského povstania