Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra    Vianoce

24. decembra 2007

Na vianočných stoloch nesmie chýbať zemiakový šalát



Najčastejším vianočným jedlom na Slovensku je zemiakový šalát. Vyplynulo to z ...



Zdieľať
BRATISLAVA 24. decembra (WEBNOVINY) - Najčastejším vianočným jedlom na Slovensku je zemiakový šalát. Vyplynulo to z on-line dotazníkového prieskumu spoločnosti Unilever, ktorý druhý decembrový týždeň prebiehal na internetovom portáli Zena.sme.sk. Viac ako polovica respondentiek a respondentov uviedla, že na Štedrý večer konzumuje kapustnicu s klobásou (52 percent) alebo kapustnicu bez klobásy (23 percent). Šesťdesiatštyri percent zúčastnených večeria vyprážaného kapra so zemiakovým šalátom, ktorý sa podáva aj k ďalším dvom častým jedlám - k rezňu alebo dusenej rybe. Zemiakový šalát preto pripravuje až 96 percent respondentiek a respondentov. Z prieskumu vyplynulo, že tradičné vianočné menu s viacerými chodmi sa už nevyskytuje tak často ako v minulosti. Približne tri štvrtiny zúčastnených jedáva oblátky, a to buď s medom a cesnakom (56 percent) alebo s medom a orechmi (26 percent). Najpopulárnejším vianočným pečivom sú medovníky (37 percent), linecké kolieska a vanilkové rožky (20 percent), ktoré viedli minulý rok v prieskume obľúbenosti. Väčšina domácností pripravuje stále rovnaké druhy pečiva, k experimentovaniu sa odváži iba necelých 12 percent respondentiek a respondentov. Zúčastnení považujú pečenie za tradičný sviatočný rituál, preto si väčšina rodín pečie vianočné pečivo sama. Z výskumu vyplynulo, že hoci v domácnostiach varia a pečú najmä ženy (58 percent) a len ojedinele muži (menej ako 1 percento), až v tretine domácností pripravuje vianočné pečivo spolu celá rodina. Rovnako je to aj pri zdobení vianočného stromčeka. Cez Vianoce ľudia menia svoje stravovacie návyky, aj keď väčšina iba málo. Viac ako tretina respondentiek a respondentov pripustila, že jedáva viac. Väčšina zúčastnených trávi Vianoce v kruhu rodiny, pričom voľné dni prežíva pred televíznou obrazovkou (39 percent) alebo ich využíva na návštevy (39 percent). Pod stromčekom si respondentky a respondenti nájdu najčastejšie šesť až desať darčekov (46 percent domácností). Najpopulárnejším darčekom je kozmetika (34 percent) pred oblečením (28 percent) a knihami (12 percent). V internetovom dotazníkovom prieskume odpovedalo 1735 respondentiek a respondentov. Agentúru SITA o tom informovala Katarína Pavlovičová zo spoločnosti Unilever. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Smatanová si užije prvú tohtoročnú dovolenku
<< predchádzajúci článok
Pôvod niektorých vianočných symbolov je v antickom Ríme