Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

11. apríla 2018

NESROVNAL: Projekt 2. etapy električkovej trate v Petržalke napreduje



Na snímke primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal počas tlačovej konferencie k aktuálnym informáciám ohľadom 2. etapy električkovej trate do Petržalky (Nosný systém MHD 2. časť Bosákova ulica - Janíkov dvor) 11. apríla ...



Zdieľať
Na snímke primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal počas tlačovej konferencie k aktuálnym informáciám ohľadom 2. etapy električkovej trate do Petržalky (Nosný systém MHD 2. časť Bosákova ulica - Janíkov dvor) 11. apríla 2018 v Bratislave. Foto: TASR - Pavol Zachar
Bratislava 11. apríla (TASR) – Projekt druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke (Bosákova - Janíkov dvor) za odhadovaných 100 miliónov eur, podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala napreduje. Hlavné mesto už má právoplatné stanovisko k štúdii vplyvov na životné prostredie a na základe toho spracúva dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Výstavbu trate musí magistrát stihnúť zrealizovať do konca roka 2023. Vtedy totiž končí programové obdobie, z ktorého sa čerpajú na tento projekt európske peniaze.


K dokumentácii pre územné rozhodnutie musí mesto doložiť 48 rôznych vyjadrení, čo považuje Nesrovnal za náročný proces. "Teraz ich zbierame a keď ich budeme mať, všetko pôjde na stavebný úrad na mestskú časť Petržalka so žiadosťou o územné rozhodnutie," priblížil. Bratislavská samospráva paralelne pripravuje dokumentáciu aj pre stavebné povolenie. Nasledovať bude dokumentácia pre realizáciu stavby, súťaž na zhotoviteľa a žiadosť o nenávratný finančný príspevok. "To sú ďalšie štyri veľké logistické a právne celky, ktoré musíme zrealizovať. Proces pokračuje, je však náročný. Ukrajujeme však z tých vecí tak, aby druhá etapa električky v Petržalke bola realitou," skonštatoval primátor. Pred dvoma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stáli mesto viac ako rok.



Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať. "Táto téma je živá. Získali sme viac ako 2700 podnetov zo strany občanov, ktoré teraz zapracúvame do štúdie," priblížil Nesrovnal.

Na snímke električky pri konečnej zastávke Jungmannova 11. apríla 2018 v Bratislave počas tlačovej konferencie primátora hlavného mesta SR Bratislavy Iva Nesrovnala k aktuálnym informáciám ohľadom 2. etapy električkovej trate do Petržalky (Nosný systém MHD 2. časť Bosákova ulica - Janíkov dvor). Foto: TASR - Pavol Zachar

Starosta Petržalky Vladimír Bajan uviedol, že projekt druhej etapy električkovej trate je pre mestskú časť priorita. Verí, že sa nič mimoriadne nenastane, aby nebolo vydané územné rozhodnutie. "Sledujeme projektovú dokumentáciu. Aj dnes sa rokuje, aby sme vychytali také veci, ako je napojenie chodníkov, čo sú drobnosti, ktoré nám vyčítali obyvatelia pri prvej etape," povedal. Medzi pripomienky zaradia aj tie, ktoré sa týkajú parkovania. Mestská časť totiž dostáva sťažnosti, že veľa obyvateľov si odstaví svoje autá v uliciach v okolí zastávok Farského a Jungmannova a prejdú na električku do mesta, avšak na úkor obyvateľov bývajúcich pri tejto trati. "Toto musíme vyriešiť priebežne po tých zastávkach, ako sú naplánované. V rámci konečnej zastávky by malo vzniknúť záchytné parkovisko," podotkol starosta.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Najvyšší súd SR odsúdil R. Okoličányho NA DOŽIVOTIE
<< predchádzajúci článok
Ruský rubeľ opäť klesol, už tretí deň v rade

NESROVNAL: Projekt 2. etapy električkovej trate v Petržalke napreduje - diskusné fórum čitateľov