Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. júna 2010

Novým ministrom dopravy by sa mal stať Ján Figeľ



Dosluhujúceho ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) by mal na poste s najväčšou pravdepodobnosťou nahradiť predseda KDH Ján ...



Zdieľať
figel Ján Figeľ

Foto: SITA/Jozef Hulka BRATISLAVA 30. júna (WEBNOVINY) - Dosluhujúceho ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) by mal na poste s najväčšou pravdepodobnosťou nahradiť predseda KDH Ján Figeľ. Svoju kandidatúru na obsadenie funkcie ministra dopravy Figeľ zatiaľ nemohol potvrdiť, dodal však, že jeho meno je v zostave tých, ktorých hnutie navrhuje za členov vlády.

"Spomínal som model hrajúceho kapitána lode KDH. Potvrdzujem, že moje meno bude medzi nimi," povedal Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA. Na doplňujúcu otázku, či na ministerstve dopravy, odvetil "s vysokou pravdepodobnosťou". O svojich personálnych nomináciách podľa neho rozhodne predsedníctvo KDH. Podľa dohody štyroch stredopravých strán budúcej vládnej koalície KDH obsadí vo vláde okrem postu ministra dopravy aj rezort vnútra a zdravotníctva.

Figeľ považuje na ministerstve dopravy najskôr za potrebné analyzovanie dohôd a záväzkov v celom rezorte, pretože podľa neho bolo prijatých veľa dohôd o výstavbe infraštruktúry. Ide napríklad o diaľničné PPP projekty. "Chceme pokračovať, ale osobitne nám ide o efektívnosť a prehodnotenie zdrojov, aby sme nadmieru nezaťažovali štátny rozpočet, alebo budúce financovanie štátu. To je to, o čom sme hovorili pred voľbami. Slovensko potrebuje rozvoj cestnej infraštruktúry, a to obidvoma smermi - východozápadným aj severojužným," povedal ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Intenzita výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a ich poradie budú podľa neho predmetom rokovaní. Ako dodal, nemôžu byť regióny mimo záujmu, alebo s prehlbovaním zaostávania, pretože infraštruktúra s tým súvisí.

Na otázku, prečo pre neho práve rezort dopravy a či sa venoval tejto agende, odpovedal, že bol by rád, keby sme to videli v širšom spektre hospodárskeho a celkového rozvoja krajiny. "Vzdelaním som technik. Som z vidieckeho prostredia. Celé roky som na druhej strane pôsobil v centre EÚ," uviedol Figeľ. Ako bývalý štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí a hlavný vyjednávač o vstupe SR do EÚ chce získané skúseností preniesť do hospodárskeho, sociálneho a regionálneho rozvoja, ale aj do oblasti eurofondov, podpory výstavby, lokálneho rozvoja a cestovného ruchu. "To je veľká výzva pre Slovensko. Pre mňa je to osobnou aj politickou výzvou ich uskutočňovanie," dodal šéf KDH.

Podľa dohody budúcej koaličnej štvorky majú byť právomoci ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií rozšírené o problematiku stavebníctva a bytovej politiky, regionálneho rozvoja a cestovného ruchu. Nevyriešená zostáva otázka koordinácie využívania európskych fondov. Zo zanikajúceho ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja prechádza na Úrad vlády SR, uvažuje sa aj o tom, že by koordináciu eurofondov prevzalo tiež ministerstvo dopravy.

Ján Figeľ (50) sa stal v roku 1990 členom KDH, jeho predsedom je od roku 2009. Poslancom NR SR bol v rokoch 1992 až 1998 a 2002 až 2004. Nikdy nebol členom vlády SR, štátnym tajomníkom na ministerstve zahraničia bol v rokoch 1998 až 2002. Post hlavného vyjednávača SR pre rokovania o vstupe SR do EÚ zastával v rokoch 1998 až 2003. Komisárom EÚ pre vzdelávanie, odbornú prípravu, kultúru a mnohojazyčnosť bol v období 2004 až 2009. Odbor výkonová elektronika vyštudoval v roku 1983 na Technickej univerzite v Košiciach. Ako výskumný a vývojový pracovník v tejto oblasti pôsobil v Závodoch priemyselnej automatizácie Prešov do roku 1992. Na Trnavskej univerzite prednášal v rokoch 1995 až 2000 medzinárodné vzťahy.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zmeny vo vrcholových orgánoch Eustream
<< predchádzajúci článok
EÚ zavádza nové pravidlá v označovaní potravín