![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Sobota 1.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Denis, Denisa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
06. februára 2014
Platba kartou ochráni pred krachom cestovky
Hoci podľa cestovných kancelárií záujem o dovolenky formou first moment rastie, mnoho ľudí sa stále neodváži platiť za dovolenku niekoľko mesiacov vopred. Dôvodom ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/APAj keď každá cestovná kancelária je povinná mať zriadené poistenie pre prípad úpadku, v prípade vysokého počtu postihnutých klientov nemusí poistné plnenie postačovať na vyplatenie 100 % zaplatenej sumy pre všetkých. Bezplatnú ochranu nad rámec poistenia však môžu dovolenkári získať jednoducho zaplatením zájazdu platobnou kartou.
„Ak klient zaplatí kartou za niečo, čo následne nedostane, môže v banke podať reklamáciu platby z dôvodu nedodania služby či tovaru. Keď sa reklamácia ukáže ako oprávnená, banka klientovi vyplatí celú zaplatenú sumu. Takáto ochrana vyplýva z pravidiel kartových spoločností,“ povedala na dnešnom stretnutí Andrea Šipošová, riaditeľka odboru platobných kariet VÚB banky.
Ochrana sa však vzťahuje len na prípady, keď vôbec nedôjde k poskytnutiu zaplatenej služby či tovaru. V prípade krachu cestovnej kancelárie to znamená možnosť reklamovať platbu len pred nástupom na dovolenku. V prípade, že by ku krachu došlo počas pobytu, reklamácia cez banku nie je možná a klient sa musí obrátiť na príslušnú poisťovňu cestovnej kancelárie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
