Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. marca 2007

Pošta hľadá dodávateľa tlače známok a cenín za 160 mil. Sk



Slovenská pošta, a.s., Banská Bystrica (SP) vyhlásila verejné obstarávanie na tlač poštových známok, cenín a dokumentov s vysokým stupňom ochrany s predpokladanou celkovou hodnotou zákazky 160 mil. ...



Zdieľať

BRATISLAVA 6. marca (WEBNOVINY) - Slovenská pošta, a.s., Banská Bystrica (SP) vyhlásila verejné obstarávanie na tlač poštových známok, cenín a dokumentov s vysokým stupňom ochrany s predpokladanou celkovou hodnotou zákazky 160 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). SP chce uzavrieť rámcovú dohodu na štyri roky, ktorá bude konkretizovaná čiastkovými zmluvami na jednotlivé emisie poštových známok. Známky aj ceniny majú obsahovať ochranné, prevádzkové a bezpečnostné prvky podľa požiadaviek obstarávateľa. Predmetom zákazky môže byť aj ich doprava alebo skladovanie na prechodný čas.

"Keďže v prípade poštových známok ide o ceniny, pri ktorých je dôležitá bezpečnosť samotnej tlače a takisto musia známky nutne obsahovať aj ochranné prvky, Slovenská pošta sa rozhodla využiť inštitút užšej súťaže. Dáva to predpoklad, aby sa do súťaže prihlásili len renomované a doterajšou kvalitou tlače overené tlačiarenské firmy," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa SP Bela Lisáková. Podľa nej má SP legitímnu možnosť obmedziť počet záujemcov zo zákona o verejnom obstarávaní. Túto možnosť však pošta zväčša neuplatňuje, naopak, dáva priestor všetkým uchádzačom, aby sa zabezpečila rovnosť subjektov a transparentnosť celého výberového procesu.

Predpokladanú celkovú hodnotu zákazky 400 mil. Sk bez DPH dosahuje ďalšie vyhlásené verejné obstarávanie Slovenskej pošty, ktoré sa týka poskytovania služieb reklamnej agentúry. Rámcová dohoda s vybraným účastníkom má trvať 48 mesiacov. Služby reklamnej agentúry majú zahŕňať napríklad stratégie jednotlivých komunikačných kampaní pre jednotlivé značky, služby alebo produkty, či strategickú supervíziu prieskumných prác zameraných na trh a spotrebiteľa.

Slovenská pošta plánuje v období do konca apríla tohto roka vyhlásiť spolu 36 verejných obstarávaní na tovary a služby v úhrnnej hodnote predbežne vyčíslenej na takmer 5,04 mld. Sk bez DPH. Väčšina dodávok je naplánovaná na obdobie štyroch rokov. Slovenská pošta plánuje vyhlásiť 20 verejných obstarávaní na služby a 16 na rôzne tovary.

SP evidovala za prvý polrok 2006 výnosy v objeme 4,237 mld. Sk, čo bol medziročný rast o takmer 6,5 %. Zisk SP pred zdanením v uvedenom období dosiahol 551,4 mil. Sk. Náklady spoločnosti dosiahli 3,686 mld. Sk, čo bol medziročný nárast o 11,2 %. SP prepravila za prvý polrok vlaňajška celkovo 125 mil. kusov listových, balíkových a reklamných adresovaných zásielok v rámci univerzálnej služby v tuzemskom poštovom styku. SP, ktorej stopercentným akcionárom je štát, sa pretransformovala zo štátneho podniku na akciovú spoločnosť k 1. októbru 2004.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Desaťtisícom detí v Mauritánii hrozí smrť hladom
<< predchádzajúci článok
Testy DNA potvrdil identitu tretej obete