Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. januára 2011

Poštová banka rieši konsolidáciu Lepšou splátkou



Podľa prieskumu Poštovej banky ľudia na pojem „konsolidácia úverov“ nepočúvajú, pretože mu nerozumejú. Mnohí tak prichádzajú o možnosť získať nad svojimi úverovými dlhmi kontrolu a ...



Zdieľať
postova banka logo BRATISLAVA 14. januára (WBN/PR) - Podľa prieskumu Poštovej banky ľudia na pojem „konsolidácia úverov“ nepočúvajú, pretože mu nerozumejú. Mnohí tak prichádzajú o možnosť získať nad svojimi úverovými dlhmi kontrolu a zjednodušiť si ich splácanie.


Pre klientov, ktorí splácajú viacero úverov naraz a stratia prehľad, či kontrolu nad ich splácaním napríklad aj v dôsledku náhlej zmeny životnej situácie, môže byť pomocnou rukou práve konsolidácia týchto úverov – teda ich nahradenie jedným úverom s výhodnejšími podmienkami. Konsolidácia úverov však nie je určená len tým, nad ktorými visí hrozba v podobe problémov so splatením úverov. Prostredníctvom konsolidácie si môže klient preniesť do inej banky aj jeden úver a týmto spôsobom si ho zvýhodniť, napríklad aj vďaka lepšej úrokovej sadzbe. Možností je teda viacero – klienti však o nich „Väčšina klientov pojem konsolidácia vôbec nepozná, alebo majú o tomto spôsobe splatenia úverov veľmi skreslené informácie. Nevedia napríklad, že prostredníctvom konsolidácie aj tí, ktorí svoje úvery splácajú bez akýchkoľvek problémov, môžu ušetriť na poplatkoch za vedenie úverových účtov, alebo získať lepší úrok, rovnako možno ani len netušia, že skonsolidovať si môžu aj úvery z viacerých bánk alebo dokonca aj nebankových spoločností,“ hovorí Ivana Kováčiková, manažérka úverových produktov Poštovej banky.

Prieskum Poštovej banky potvrdil, že prvotný vzťah klientov k pojmu konsolidácia je rozpačitý. Ľudia skôr počúvajú na niečo iné. „Je zaujímavé, že klienti reagujú pozitívne na podstatu a zmysel celej konsolidácie, ktorou je možnosť splatenia viacerých úverov jediným, výhodnejším. Od tejto možnosti očakávajú sprehľadnenie splácania svojich úverov a ušetrenie mesačných nákladov s tým spojených. Práve tieto výhody však za samotným pojmom konsolidácia klienti nevidia. Aj preto sme sa rozhodli priniesť jednoduchý a prehľadný produkt, ktorý všetky tieto výhody vysvetľuje už v samotnom názve. Je ním Lepšia splátka ,“ uviedla Ivana Kováčiková.

Čo je Lepšia splátka?
Lepšia splátka je prvým a nateraz aj jediným produktom na Slovensku určeným špeciálne len na potreby konsolidácie úverov. Ide o osobitný úver od 3 500 až do 17 000 € so splatnosťou 3 až 10 rokov, ktorý je určený predovšetkým na splatenie viacerých bankových úverov, kreditných kariet či debetov na osobnom účte, ale aj pôžičiek či kreditných kariet z nebankových spoločností a splátkového predaja. Okrem možnosti zjednodušiť si splácanie svojich úverov, znížiť mesačnú splátku či skrátiť si dobu splácania, si môžu klienti spolu s Lepšou splátkou zobrať aj peniaze navyše a použiť ich na ľubovoľný účel.

Vďaka Lepšej splátke môžu klienti:
· zjednodušiť si splácanie úverov = nahradiť ich jediným, s lepšou splátkou
· znížiť si sumu, ktorú momentálne vo svojej banke mesačne splácajú
· skrátiť si splatnosť úveru, ktorý momentálne vo svojej banke splácajú
· ušetriť na poplatkoch za vedenie viacerých úverových účtov, či poistnom

Ako môže klient ušetriť vďaka Lepšej splátke?

Ak má v súčasnosti klient 2 úvery v iných bankách a rozhodne sa ich nahradiť jedným:

Úver 1
Mesačná splátka 1 53 €
Suma, ktorú má ešte splácať 2 100 €

Úver 2
Mesačná splátka 65 €
Suma, ktorú má ešte splácať 2 600 €

Súčet

Mesačná splátka 118 €
Suma, ktorú má ešte splácať 4800 €

Poštová banka mu ponúkne 2 možnosti:

1. znížiť si splátku
klient môže využiť Lepšiu splátku v sume 5 000 EUR a mesačnou splátkou 76 EUR
čím si zníži svoje mesačné splátky až o tretinu.

2. zachovať si rovnakú splátku a zobrať si peniaze navyše
klient môže využiť Lepšiu splátku v sume 8 000 EUR a mesačnou splátkou 121 EUR
čím si zachová približne rovnakú mesačnú splátku, no dáme mu 3000 EUR navyše, ktoré môže použiť na čokoľvek.

Poštová banka vznikla v decembri 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na slovenskom bankovom trhu patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám s viac ako 800 tisíc klientmi. Jej vlastnú sieť tvorí 40 pobočiek a viac ako 80 finančných poradcov na najväčších poštách. Okrem vlastných pobočiek poskytuje svoje služby aj na približne 1600 poštách po celom Slovensku. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú na pobočkách aj poštách poistné produkty, ale aj možnosť investovania do podielových fondov. Hlavným akcionárom banky (94%) je spoločnosť Istrokapital SE.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vyšľachtili kurčatá, ktoré nedokážu prenášať vtáčiu chrípku
<< predchádzajúci článok
V kategorizácii liekov údajne chýbajú jasné pravidlá