Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. marca 2012

Pošty budú poskytovať ľuďom rôzne služby štátu elektronicky



Slovenská pošta Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť. Jej stopercentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, ...



Zdieľať
posta Slovenská pošta

Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť. Jej stopercentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. Slovenská pošta na základe licencie s platnosťou do konca roka 2012 zabezpečuje zo zákona univerzálnu poštovú službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu.BRATISLAVA 6. marca (WEBNOVINY) - Slovenská pošta, a.s. v utorok otvorila prvé špeciálne pracovisko v rámci projektu sprístupnenia občanom najčastejšie využívaných služieb štátu cez e-Government.

Na takzvanom integrovanom obslužnom mieste zatiaľ na pošte č. 4 v Bratislave si môžu ľudia vybaviť výpis z Obchodného registra na právne účely, overenie originality osvedčenia o evidencii vozidla a tiež odpis elektronických údajov z tohto osvedčenia.

"Do konca roka 2012 bude pošta poskytovať tieto služby na sto poštách. V budúcom roku plánuje počet pracovísk rozšíriť na štyristo a v roku 2014 by nové služby štátnej a verejnej správy chcela občanom sprístupniť až na osemsto poštách," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková.

Hlavnou výhodou integrovaných obslužných miest podľa nej je, že služby sú elektronické a sú poskytované z jedného miesta.

Zamestnanci Slovenskej pošty, ktorí budú tieto služby poskytovať, musia absolvovať školenie s úspešne ukončeným záverečným testom. Na základe výsledkov získajú certifikát s oprávnením na poskytovanie služby. E-learningový počítačový kurz do konca júna tohto roka absolvuje približne štyristo zamestnancov zo sto pôšt.

"Obdobné projekty v oblasti e-Governmentu poskytujú aj poštové správy napríklad v Belgicku, Českej republike či Estónsku. Zahraničné skúsenosti ukazujú, že poskytovanie služieb verejnej správy na pobočkách pošty je veľmi populárne a predstavuje presun bližšie k občanom a podnikateľom," dodala Lisáková.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Obvinili úplatných colníkov a podnikateľku z podplácania
<< predchádzajúci článok
Prepojovacie poplatky v pevnej sieti sa definitívne znížia