Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

08. októbra 2013

Pre SR je absolútnou prioritou diaľnica D1 z Bratislavy do Košíc



Absolútnou prioritou z celoslovenského hľadiska je jednoznačne diaľničné prepojenie D1 z Bratislavy do Košíc, aj R2 však patrí medzi širšie priority. R2 je momentálne jedinou rýchlostnou cestou na ...



Zdieľať
Bratislava 8. októbra (TASR) – Absolútnou prioritou z celoslovenského hľadiska je jednoznačne diaľničné prepojenie D1 z Bratislavy do Košíc, aj R2 však patrí medzi širšie priority. R2 je momentálne jedinou rýchlostnou cestou na Slovensku, kde by sa v najbližších mesiacoch mali začať stavebné práce. Uviedol to hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Martin Kóňa v reakcii na vyjadrenia primátorky Prievidze Kataríny Macháčkovej, ktorá dnes na Úrade vlády SR odovzdala petíciu so 16.673 podpismi občanov Prievidze a okolia za urýchlené vybudovanie cesty R2.

Primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková odovzdala v podateľni Úradu vlády SR na Námestí slobody v Bratislave v stredu 8. októbra 2013 petíciu za budovanie rýchlostnej cesty R2 v Trenčianskom kraji, ktorú podporilo viac ako 16 tisíc obyvateľov hornej Nitry. Na snímke primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková a hovorca mesta Prievidza Michal Ďureje. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Absentujúca rýchlostná cesta R2 je podľa primátorky aj príčinou toho, prečo priemyselný park v Prievidzi zíva prázdnotou. "Od marca 2013 organizujeme spolu s poslancami nášho mestského zastupiteľstva petíciu za urýchlené vybudovanie cestnej komunikácie R2 medzi Prievidzou a Trenčínom. Táto komunikácia je dlhodobý problém celej hornej Nitry, nielen Prievidze, ale všetkých obcí a miest smerom k Trenčínu. Pokiaľ táto cesta nebude vybudovaná, ťažko získame investorov," spresnila Macháčková.

Na trase na západ od Zvolena sa podľa Kóňu na rýchlostnej ceste R2 už stavia obchvat Žiaru nad Hronom. "Predpokladáme, že úsek medzi Ruskovcami a Pravoticami (okolo Bánoviec nad Bebravou) začneme v polovičnom profile stavať ešte v tomto roku. Vodiči by po tejto ceste mali jazdiť už v roku 2015. Nasledovať bude úsek medzi Mníchovou Lehotou a Ruskovcami, ktorý by sa mal začať stavať v roku 2015. Ostatné úseky by mali nasledovať postupne v nasledujúcich rokoch, podľa toho, aké budú možnosti štátneho rozpočtu a aj podľa toho, koľko bude k dispozícii peňazí v nasledujúcom programovom období v Operačnom programe Doprava," informoval.

Začali súťaže a štúdiu realizovateľnosti na toto spojenie Hornej Nitry s diaľnicou D1 pri Trenčíne


Národná diaľničná spoločnosť podľa hovorcu už začala súťaže na štúdiu realizovateľnosti na toto spojenie Hornej Nitry s diaľnicou D1 pri Trenčíne. "Táto štúdia je základnou podmienkou financovania prostredníctvom eurofondov. Jej úlohou je nájsť najvýhodnejšie riešenia, a to z dopravného, ekonomického, environmentálneho a technického hľadiska. Výsledky tejto štúdie by sme mali mať k dispozícii v priebehu budúceho roka," podčiarkol.

"Pri plánovaní výstavby diaľničnej siete vychádzame z technických údajov ako je intenzita dopravy a podobne. Práve tieto dokazujú opodstatnenosť výstavby toho - ktorého úseku a sú aj argumentom na financovanie z eurofondov. R2 je momentálne jedinou rýchlostnou cestou, kde by sa v najbližších mesiacoch mali začať stavebné práce. Samozrejme, absolútnou prioritou je diaľnica D1, ale aj R2 sa dá považovať za širšiu prioritu," dodal hovorca MDVRR SR.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Carcoustics plánuje vytvoriť v Novákoch ďalších 200 pracovných miest
<< predchádzajúci článok
Slováci chápu zdravotné sestry a podporujú ich snahy