![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Pondelok 3.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Hubert
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol ĎurčoMaloobchodníci častejšie vnímajú dodávateľský reťazec ako konkurenčnú výhodu, než ako nákladné centrum a začínajú dávať tejto možnosti prednosť. „Pre dodávateľské reťazce to znamená menej nákladov na maloobchody a viac na logistické nehnuteľnosti, obzvlášť priestory v blízkosti hlavných populačných centier,“ konštatuje sa v správe.
Podľa nej sa maloobchod v budúcnosti bude spoliehať na bezprostrednú dostupnosť a rozmanitosť produktov, tzv. synchronizovaný obchod. „Takisto aj predajcovia a značky reagujú na nákupné zvyklosti generácie mileniálov a nové technológie, ako sú napríklad rozšírená a virtuálna realita,“ uvádza dokument.
Budúcnosť dodávateľských reťazcov si vyžaduje zameranie na väčšiu efektivitu, ktorú majú podporiť technológie, alternatívne palivá, autonómne vozidlá, robotika, respektíve automatizácia a prediktívna analytika. Ovplyvniť ju môže zvýšená urbanizácia s väčším preťažením a rozsiahlejším zastavaným prostredím, uzatvára správa spoločnosti Prologis.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
