Recenzia : Čo s načatým životom?

Erazmus 2 - Priatelia sú späť

Erazmus 2 -
Priatelia sú späť
Les Poupées russes - The Russian Dolls
Francúzsko/UK, 2005, 125 min.
Réžia: Cédric Klapisch, scenár: Cédric Klapisch, hrajú: Romain Duris, Kelly Reilly, Audrey Tautou, Cécile De France, Kevin Bishop, Jevgenia Obrazcova, Irene Montala.

Má tridsať. Jedno leto strávil v programe Socrates-Erazmus a odvtedy sa nevie vpratať do kože. Takto by som zhodnotila Xaviera, keby som chcela byť zlomyseľná a ešte k tomu povrchná. Má tridsať a nevie, ktorým smerom sa má uberať jeho život. Má problém so scenárom, na ktorom pracuje, so ženami (všeobecne), neskôr aj s peniazmi, k čomu sa pridružujú ešte ťažkosti s bývaním. Takisto má niekoľko veľmi dobrých priateľov z rôznych krajín.
Takto vyzerá Xavier po piatich rokoch od návratu z Barcelony, kde strávil bezstarostné leto a jeho najväčším problémom bolo - kam ísť na párty a premýšľať, čo cíti ku ktorému zo spolubývajúcich. Dnes už na párty chodí len zriedka, tým častejšie však stráži syna svojej expriateľky. Veľa času trávi s dedkom a snaží sa napísať jednoduchý ľúbostný príbeh. Ale na to druhé má málo vhodných skúseností. Osud (alebo skôr scenárista) ho počas dvoch filmových hodín zaveje do náručia niekoľkých žien a niekoľkých veľkomiest. Všetky (ženy i metropoly) ho najskôr uchvátia, no po chvíli ho už čosi ťahá preč.
Ak ste citliví na nerozhodných a zmätených tridsiatnikov, ktorí počas celého príbehu len pobehujú, tápu, nevedia sa rozhodnúť a napokon sa rozhodnú zle, tento film vám bude vyslovene prekážať. Naopak, ak ste napríklad v podobnej situácii ako Xavier (samozrejme, s výnimkou supermodeliek a bohémskeho života vo svetových metropolách), možno si v ňom niečo pre seba nájdete. V každom prípade nečakajte akciu, prekvapenia, ani náhle dejové zvraty. Film Erazmus 2 - Priatelia sú späť je plný vzťahových analýz, otvorených otázok a otvorených koncov.

Môj najhorší rok
Prekvapenia na Viennale 2005