22. decembra 2005

Recenzia - Nevstúpiš dvakrát do rovnakej strieľačky

Kuriér 2 (Transporter 2), USA 2005

Réžia: Louis Leterrier, scenár: Luc Besson, Robert Mark Kamen, kamera: Mitchell Amundsen, hudba: Alexandre Azaria, hrajú: Jason Stattham, Amber Valetta, Hunter Clary, Kate Nauta, Jeff Chase, Jay Amor a i.

Meno spoluscenáristu Luca Bessona je teoretickým diváckym ťahákom. Nezabudnuteľné kúsky ako Subway, Magická hlbočina a pochopiteľne León prinášajú pri kúpe lístka na film, v ktorého titulkoch figuruje meno tohto rodeného Parížana, určitý prísľub kvality. Preč sú však časy, keď sa Luc Besson ponáral do tichej a poetickej temnej vody alebo skúmal vývoj krehkého vzťahu desaťročného dievčatka k nájomnému zabijakovi. Dnes mu už stačí jednoduchý príbeh, ktorý vlastnoručne, alebo s pomocou iného režiséra, zabalí do príťažlivej akčnej formy, štrajchne viacerými žánrami a aspoň do jednej úlohy obsadí modelku.
Do Kuriéra 2 si hlavný hrdina menom Frank Martin z „jednotky“ priniesol temnú minulosť, s ktorou sa chystá skoncovať pri prvej vhodnej príležitosti. Bývalý príslušník špeciálnych jednotiek dnes pracuje ako šofér pre rodinu vplyvného politika. Jeho snaha o pokojný život nemá dlhé trvanie a onedlho mu skrížia cestu kolumbijskí drogoví baróni, ktorí s cieľom prekaziť dôležité politické rokovania unesú šesťročného Jacka práve, keď ho Frank vezie zo školy. Frank musí nielen presvedčiť svojho zamestnávateľa o vlastnej nevine, ale chlapca aj zachrániť. Rozbieha sa naháňačkový kolotoč plný výbuchov, letiacich áut, krásnych vrahýň a drsných, no hlúpych mafiánov s ruským prízvukom, ktorým šéfuje prefíkaný Talian plniaci rozkazy kolumbijských bossov. Medzinárodný kokteil dopĺňa Frankov francúzsky priateľ, ktorý preňho nenápadne získava informácie zo zdrojov miamskej polície. Bezduchosť snímky je dotiahnutá k dokonalosti niekoľkými logickými chybami.
Kuriér 2 sa vám bude páčiť, ak sa v kine radi pozeráte na modelky, pyrotechnické orgie a nezlomných, tvrdých a charakterných hrdinov, ktorí za každých okolností zachovávajú chladnú tvár, bezchybný čierny oblek a nablýskanú čistotu svojho auta.

recenzia - Morrisonovej Láska sa s nami neláska
V Nitre platí, že dva a dva je päť