Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

06. októbra 2010

Riešenie dopravy v žilinskom Vraní je komplikované



Žilinský samosprávny kraj a mesto Žilina sa nevedia dohodnúť na riešení problému s dopravou v mestskej časti Vranie. Napriek tomu, že miestami len štyri metre ...



Zdieľať
mhd v ziline Foto: SITA/Ľubomíra Černeková

ŽILINA 6. októbra (WEBNOVINY) – Žilinský samosprávny kraj a mesto Žilina sa nevedia dohodnúť na riešení problému s dopravou v mestskej časti Vranie. Napriek tomu, že miestami len štyri metre široká vozovka prechádzajúca pomedzi domy vo Vraní nespĺňa ani kritériá cesty tretej triedy, stovky vodičov z Kysúc ju denne využívajú ako skratku do Žiliny. Minulý piatok tam vyše štyristo obyvateľov cestu blokovalo protestným pochodom a pohrozili, že ak sa nič nezmení, sú odhodlaní zopakovať blokádu aj tento piatok a potom aj každý deň. V utorok kraj a mesto rokovali. Podľa hovorkyne krajskej samosprávy Zuzany Muchovej však nedošlo k dohode, pretože mesto odmieta prevziať túto cestu pod svoju správu.

Problematickým zostáva hlavne zúžený úsek cesty cez obytnú zónu od kultúrneho domu po autobusovú zastávku Drozdia, kde sa nachádza aj 136,8 metra dlhý oporný múr, ktorý je v havarijnom stave a ktorého majiteľom je mesto Žilina. "Vzhľadom na zamietavé stanovisko mesta Žilina Žilinský samosprávny kraj na ceste III. triedy cez mestskú časť Vranie bezodkladne vyhlasuje havarijnú dopravnú situáciu. Zároveň podáme na Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline žiadosť o dočasné úplné uzavretie tejto cesty. Počas uzávierky budú vyzvané všetky dotknuté subjekty na riešenie situácie a odstránenie havarijného stavu objektov súvisiacich s cestou,“ uviedla Muchová.

Podľa hovorcu žilinskej radnice Martina Barčíka nie je pravda, že mesto nechce prevziať do správy časť cesty v mestskej časti Vranie. „Mesto ju chce prevziať do správy, ale za určitých podmienok, ktoré je potrebné doriešiť na odbornej úrovni zo strany Žilinského samosprávneho kraja ako vlastníka a správcu predmetnej komunikácie. To bolo deklarované aj na stretnutí v utorok,“ povedal Barčík. Mesto považuje za zvláštne, že kraj ako správca komunikácie vyhlasuje havarijnú situáciu na tejto ceste až teraz. „Ak bola takáto možnosť, tak ju v záujme bezpečnosti občanov mal kraj využiť už dávnejšie. Tento problém mesto Žilina nespôsobilo, je dlhodobý a hoci mesto nie je vlastníkom alebo správcom cesty, má záujem tento vážny problém riešiť,“ dodal Barčík. Podľa Muchovej kraj nemôže v zmysle platnej legislatívy situáciu vyriešiť definitívne, ale len dočasne.

Po úzkej ceste v zosuvnom pásme prejde podľa výsledkov sčítania okolo 1 200 áut denne. Tri štvrtiny z toho predstavuje tranzitná doprava medzi Žilinou a Kysucami. Cesta je široká 4,5 metra, miestami len štyri metre a nie je možné ju rozšíriť. Podľa noriem má mať dvojprúdová cesta III. triedy šírku 6,5 metra plus jeden meter pre chodník. Žilinský samosprávny kraj aj s Obvodným úradom pre cestnú dopravu už v júni prišli s návrhom, aby cestu prevzalo do správy mesto a ako miestnu komunikáciu ju pre tranzitnú dopravu uzavrelo. „V podstate tri roky sa tu sľubuje, všetko sa prehadzuje z kancelárie do kancelárie a nič sa neplní. My sme mali trpezlivosť, no dnes ju už nemáme. Ako sa urobil kruhový objazd v Kysuckom Novom Meste, tak je to už tak silné, že tu denne prechádza 1 700 aj viac vozidiel. Sú tu dennodenne ohrozované naše deti, chodci a je tu poškodzovaný majetok. Chceme, aby ihneď urobili všetky opatrenia, aby došlo k uzáveru tejto komunikácie, to znamená, aby Vranie bolo koncovou obcou a doprava bola odklonená po ceste I. triedy cez Brodno,“ povedal počas piatkovej blokády žilinský mestský poslanec Ján Púček.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odchod do dôchodku odkladá 40 % Američanov
<< predchádzajúci článok
Radičová verí, že Figeľ vysvetlí kúpu bytu