Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. októbra 2015

Sociálna poisťovňa odkazuje poslancom: Poistencov informuje dostatočne



Všetky činnosti, o ktorých dnes hovorila skupina poslancov, Sociálna poisťovňa (SP) pre informovanie občanov robí. Uviedol to jej hovorca Peter Višváder v ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 28. októbra (TASR) – Všetky činnosti, o ktorých dnes hovorila skupina poslancov, Sociálna poisťovňa (SP) pre informovanie občanov robí. Uviedol to jej hovorca Peter Višváder v reakcii na návrh opozičných poslancov Národnej rady SR za SDKÚ-DS, SaS a OĽaNO. Novelou zákona o sociálnom poistení chcú presadiť, aby poisťovňa raz ročne listom informovala ľudí o ich nárokoch a právach vyplývajúcich z pozície poistenca a sporiteľa v dôchodkovom systéme.


„Tieto služby poskytujeme nielen telefonickým, osobným či písomným kontaktom v pobočkách či v ústredí, ale v posledných rokoch najmä prostredníctvom bezplatných elektronických služieb poisťovne, ktoré sa pravidelne rozširujú pre širšie spektrum poistencov,“
reagoval pre TASR Višváder.



Ako priblížil, okrem elektronickej komunikácie so zamestnávateľmi, ktorí svoje pravidelné výkazy zasielajú poisťovni prostredníctvom webového portálu, poskytuje SP písomný aj elektronický prístup k individuálnemu účtu poistenca pre všetky fyzické osoby.

„Informácie o stave a informácie o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca poskytujú okrem údajov o obdobiach poistenia aj údaje o vymeriavacích základoch na platenie poistného, o všeobecných vymeriavacích základoch a o osobných mzdových bodoch,“ opísal hovorca SP. Dosadením týchto údajov do kalkulačky na webe poisťovne podľa neho každý občan získa orientačnú sumu budúceho starobného dôchodku.

„Tieto údaje si môže občan zistiť aj z domu, ak si vybaví v pobočke bezplatný prístup do individuálneho účtu poistenca cez tzv. Grid kartu, podobne ako v banke,“ dodal Višváder.

Zároveň vyčíslil, že SP v roku 2014 vybavila takmer 20.000 písomných žiadostí o poskytnutie informácie o stave a o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca. V súvislosti s agendou individuálnych účtov poistencom zaslala takmer 4000 vysvetľujúcich listov.

„Počet podaní súvisiacich s požiadavkou vyhotovenia a zaslania informácie o stave a informácie o zmenách stavu individuálneho účtu má v roku 2015 stúpajúcu tendenciu. Mesačne Sociálna poisťovňa eviduje okolo 2000 takýchto žiadostí a zasiela občanom približne 400 vysvetľujúcich listov súvisiacich s touto problematikou,“ doplnil jej hovorca.

Živnostníci a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby majú k dispozícii elektronickú službu Saldokonto, cez ktorú získavajú prístup k svojim údajom o platbách poistného. Vlani im začala SP zasielať upozornenia o nezaplatení aktuálneho poistného prostredníctvom SMS správ a e-mailov.

V týchto dňoch sa poisťovňa navyše začína pripravovať na poskytovanie ďalšej novej služby občanom. „Budeme informovať zamestnancov, ktorí majú minimálne mzdy, o tom, koľko za nich odvádza zamestnávateľ na účely sociálneho poistenia. Zamestnanec si tak bude môcť skonfrontovať túto informáciu s údajmi od zamestnávateľa,“ uzavrel Višváder.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
U 53-ročnej dílerky našli 428 dávok metamfetamínu
<< predchádzajúci článok
Šéf VW Matthias Müller pracuje na novej stratégii koncernu