Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

10. októbra 2005

STV sa upísala bulváru za milióny



Bulvár STV - drahá reklama manažmentu



Zdieľať
STV zápasí s komerčnými televíziami na ich vlastnom „bojisku“ - pred hlavnými televíznymi správami môžu diváci vidieť 15 minút trvajúcu reláciu Blesk. Na jej príprave spolupracuje STV s denníkom Nový čas, a to na základe dohody, uzavretej s jeho vydavateľom - spoločnosťou Ringier. O dohode musela informovať Radu STV, pretože záväzky z nej vyplývajúce presahujú 200-tisíc Sk. „Vedenie televízie však neinformuje radu, o koľko v skutočnosti ide, o tom sa môžeme len dohadovať,“ uviedol člen Rady STV Bohumír Bobocký. Podľa informácií, ktoré sa podarilo nášmu denníku zistiť, sa objem záväzkov STV pohybuje medzi 4 až 5 miliónmi korún.
V rámci dohody STV poskytuje redakcii Nového času exkluzívne informácie, na druhej strane Nový čas propaguje STV - a to aj tým, že zverejňuje „pikošky“ z jej prostredia. „Obeťou“ bulváru sa tak stali aj dvaja vrcholoví manažéri STV - generálneho riaditeľa Richarda Rybníčka „nachytali“ reportéri Nového času na rande s priateľkou, podobne ako Branislava Zahradníka s finaliskou SuperStar Martinou Šindlerovou, o tom priniesla v Blesku reportáž aj samotná STV. „Tak oni si za peniaze koncesionárov robia takúto reklamu? No to je fakt dobré,“ komentovala to členka mediálneho výboru NR SR Eva Rusnáková (SDKÚ). „STV už dávno nie je verejnoprávna, takže ma takýto krok už ani neprekvapuje,“ uviedol jej kolega z výboru Dušan Jarjabek (Smer). Skutočnosť, že manažéri STV sú predmetom bulváru v médiu, ktoré riadia, považuje Jarjabek za škandál. „Je vecou rady STV, aby sa k tomu postavila, ale kto to má urobiť?“ Predseda Rady STV Miroslav Kollár je podľa Jarjabka spojencom Rybníčka, podobne ako viacerí poslanci výboru, čo považuje Jarjabek za brzdu riešenia na tejto pôde. „Rozhodne to odporuje môjmu vkusu,“ konštatoval Tomáš Galbavý, taktiež člen mediálneho výboru s tým, že výbor by sa situáciou mal zaoberať. „Televízia síce neporušila žiadny zákon, ale takéto narábanie s peniazmi občanov by si nemala dovoliť,“ domnieva sa.
„V európskom priestore je neobvyklé, aby verejnoprávne médium malo prioritné partnerstvo s denníkom, a už vôbec nie s bulvárnym,“ tvrdí bývalý člen Rady STV Marek Maďarič. Bulvarizácia STV ho síce neprekvapuje, zdôraznil však, že to „odporuje tomu, aký program by mala STV ponúkať“. Snaha upútať bulvárom sa zatiaľ STV príliš nevypláca - Blesk pritiahol pozornosť sotva dvoch percent divákov, celková sledovanosť klesá. 
Česká televízia zvolila do boja s komerčnými televíziami inú stratégiu - v pondelok a v stredu vysiela vlastný seriál Dobrá štvrť, mapujúci život stredoškolákov. Program má odozvu - sleduje ho skoro
1,5 milióna divákov, čo znamená sledovanosť viac ako 18 percent. 

Alena Gottweisová

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pakistan zasiahlo ničivé zemetrasenie
<< predchádzajúci článok
V polícii zarobia farári viac ako v civile

STV sa upísala bulváru za milióny - diskusné fórum čitateľov

U nás stejné jako u vás.11.10. 4:06:58
Kultura na slovensku - totalny upadok tvorby serialov17.3. 22:07:03