Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

05. februára 2014

Súhrnnú cenu zájazdu z reklamy sa zákazník nemusí dozvedieť



Cestovné kancelárie nebudú musieť v reklamách uvádzať súhrnné ceny zájazdov, ako to navrhovali v novele zákona o reklame poslanci za OĽaNO Jozef Viskupič, Igor Matovič, Erika Jurinová a Martin ...



Zdieľať
jachta more BRATISLAVA 5. februára (WEBNOVINY) - Cestovné kancelárie nebudú musieť v reklamách uvádzať súhrnné ceny zájazdov, ako to navrhovali v novele zákona o reklame poslanci za OĽaNO Jozef Viskupič, Igor Matovič, Erika Jurinová a Martin Fecko. Vládny Smer-SD dnes v parlamente ich právnu normu zamietol.


"Verejná propagácia zájazdu prostredníctvom reklamy, ktorá neuvádza súhrnnú cenu zájazdu, predstavuje pre spotrebiteľov problém a možno ju považovať za zavádzajúcu až klamlivú," argumentujú opoziční poslanci.

Slovenskí spotrebitelia sú podľa obyčajných ľudí po celý rok predmetom záujmu rôznych objednávateľov reklamy vrátane subjektov propagujúcich zájazdy, napríklad cestovných kancelárií. Tieto subjekty zverejňujú mimoriadne zaujímavé ponuky na zájazdy do slovenských i zahraničných destinácií za zdanlivo lákavé ceny, ktoré však podľa nich často nezodpovedajú cenám, ktoré musí spotrebiteľ za zájazd skutočne zaplatiť.

"Cena zájazdu, ktorá sa ponúka prostredníctvom reklamy, totiž nezahŕňa platby za ďalšie služby, ktoré sú súčasťou zájazdu, ani zvýšenie ceny, ku ktorému možno po dohode pristúpiť aj jednostranne, napríklad z dôvodu nečakaného zvýšenia letiskových poplatkov," vysvetľujú poslanci za OĽaNO.

Navrhovali preto, aby cestovné kancelárie v reklame uvádzali súhrnnú cenu zájazdu. "Súhrnnou cenou zájazdu sa rozumie cena zájazdu, ktorú spotrebiteľ zaplatí vrátane ďalších platieb za služby, ktorých cena nie je zahrnutá v cene zájazdu, ako aj informácie o možnom zvýšení ceny podľa Občianskeho zákonníka," píšu v návrhu.

V prípade, že nie je možné určiť súhrnnú cenu zájazdu by sa objednávateľovi reklamy novelou uložila povinnosť, aby uviedol v reklame reprezentatívny príklad, ktorý okrem ceny zájazdu obsahuje údaje o ďalších platbách za služby, nezahrnutých v cene zájazdu, a údaje o výške týchto ďalších platieb vrátane informácie o možnom zvýšení ceny zájazdu.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nová relácia na Teraz.sk s analytikom Pavlom Demešom
<< predchádzajúci článok
Všetky moje deti – evanjelium podľa Kuffu