Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

13. decembra 2005

Terénne duo značky Fiat



Ak opomenieme malú Pandu s pohonom 4x4, tak musíme konštatovať, že Fiat doteraz medzi veľkých výrobcov vozidiel s pohonom všetkých kolies určite nepatril.



Zdieľať
To sa však mení príchodom dvoch noviniek - tou väčšou je Fiat Sedici a tou druhou, menšou, je Panda v úprave Cross.

Koľko je Sedici?
Začnime modelom Sedici, čo v preklade z ľúbozvučnej taliančiny znamená šestnásť. Zamýšľate sa, prečo práve 16? Porozmýšľajte chvíľu, koľko je 4x4? Správne, malá násobilka vám ešte ide. Výsledok vynásobenia pomenovania modelov s pohonom všetkých štyroch kolies jasne naznačuje, kam model Sedici mieri. Do nespevneného terénu a všade tam, kde len dve kolesá výkon na povrch preniesť nedokážu. Zaujímavý dizajn vznikol      v štúdiu Italdesign so svetoznámym Giorgettom Giugiarom. Sedici sa odlišuje od ostatných malých terénnych áut vo svojom segmente najmä jedinečne sformovanými svetlometmi          a netradične prebiehajúcim priebehom bočnej línie. Zadok nám zase na fotografiách dosť pripomínal zmenšený Mercedes ML. Nový model sa bude vyrábať v dvoch verziách (Dynamic a Emotion) a poháňať ho bude buď benzínový motor 1,6 16V s výkonom 106 k, alebo turbodiesel 1,9 Multijet s výkonom 120 k. Vodič sa môže rozhodnúť, či chce používať pohon iba jednej, alebo oboch náprav. To mu umožňuje aj zníženie spotreby. Sedici by mal byť odpoveďou na potreby moderného zákazníka, ktorý si zvykol hľadať multifunkcionálne vozidlá. Z auta sa tak stáva mnohostranný produkt, ktorý sa prispôsobuje rozličným nárokom - práci, oddychu, kultúre a voľnému času.
Prvýkrát sa model Sedici verejnosti predstaví pri príležitosti otvorenia 20. zimných olympijských hier v Toríne začiatkom februára.


Panda Cross
Ďalším variantom úspešného talianskeho miniauta sa stáva Fiat Panda Cross. Ide o skutočne malý terénny model, ktorý prejde takmer všade           a zároveň kompaktné vozidlo, ktoré sa šikovne popreplieta cez džungľu veľkomesta. Panda Cross sa nezľakne žiadnych terénnych prekážok - vďaka pohonu 4x4 (s automaticky pripájateľným pohonom zadnej nápravy cez viskóznu spojku) a dokonca s elektronickou uzávierkou diferenciálov. Vďaka týmto dvom technickým prvkom bude prešmykujúce koleso pribrzdené a výkon prenesú na povrch tie kolesá, ktoré majú lepší grip. Zároveň, vďaka svojim kompaktným rozmerom, Panda Cross prejde takmer všade - nemá totiž takmer žiadne previsy karosérie a pritom má krátky rázvor náprav, čiže prakticky nemáte čím zavadiť v teréne.
Keďže k malému autu patrí aj ekonomika prevádzky, model Cross bude vybavený výborným malým turbodieselom 1,3 16V Multijet s výkonom 70 k. Nejde síce o žiadneho  veľkého „trhača asfaltu“ - maximálka je iba 150 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 18 sekúnd, ale jeho kombinovaná spotreba je len 5,3 l/100 km.
Výbava Pandy Cross bude pomerne luxusná - sériovo dostanete diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania, elektricky ovládané okná aj vonkajšie zrkadlá a kožou potiahnutý, výškovo nastaviteľný volant. Za príplatok si môžete vybrať navigačný systém, automatickú klimatizáciu a sklenenú strechu Sky Dome.
Auto roka 2004 sa vo forme nazvanej Cross začne v Taliansku predávať zažiatkom budúceho roka a hneď potom aj v ďalších štátoch EÚ.

Inzercia : Denne 10 tisíc vozidiel na predaj + novinky, katalógy, testy a informácie zo sveta motorizmu.

http://autobazar.24hod.sk/


Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Silvester v STV vo veľkom štýle
<< predchádzajúci článok
Obratný ako Ronaldo