Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

05. februára 2015

Trať do Zlatoviec možno nezaplatia končiace eurofondy,uvažuje Počiatek



Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek



Zdieľať
Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 5. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy uvažuje nad tým, že projekt modernizácie železničnej trate z Trenčianskej Teplej po Zlatovce stiahne z financovania z práve končiaceho eurofondového obdobia. Vyhlásil to dnes v Národnej rade (NR) SR šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).


Spravil tak v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok, keď reagoval na otázku opozičného poslanca Pavla Zajaca (KDH) týkajúcu sa práve tohto projektu. Dôvodom takýchto úvah ministerstva sú podľa Počiatka dlhotrvajúce vnútroštátne súdne spory, ktoré súvisia s verejným obstarávaním na tento projekt a tiež aj proces takzvaného infrigementu, ktorý vedie Európska komisia (EK) voči Slovenskej republike.

"Po ukončení týchto sporov môže byť tento projekt rekonštrukcie železničnej trate prefinancovaný z peňazí v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII) na roky 2014 a 2020,"
doplnil minister. Zároveň zdôraznil, že EK nezastavila eurofondy na túto modernizáciu trate, a Slovensko tak o žiadne peniaze neprišlo.

Voľné peniaze, ktoré by ostali po vyňatí tejto trate z aktuálneho eurofondového balíka, by sa podľa Počiatka využili na iné železničné projekty. "Projektov, ktoré by mohli nahradiť tento projekt, má ministerstvo dopravy pripravených niekoľko," opísal.

Ak by sa tento úsek nakoniec teoreticky nepodarilo preplatiť z eurofodov z OPII na roky 2014 až 2020, zmodernizuje sa podľa ministra z týchto zrojov iný úsek, ktorý by sa skôr či neskôr musel financovať zo štátneho rozpočtu. Zmodernizovať celú železničnú sieť totiž podľa ministra nie je možné len z eurofondov.

Projekt modernizácie trate z Trenčiaskej Teplej po Zlatovce sa tiahne už niekoľko rokov. Samotnú súťaž sprevádzalo niekoľko sťažností na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) a jeho rozhodnutia a tiež aj súdne spory.

Aktuálne sa trať modernizuje na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu a zákazku realizuje spoločnosť TSS Grade. Tá ponúkla v súťaži druhú najnižšiu cenu vo výške 245 miliónov eur. Najnižšiu ponuku dala firma Skanska, a to 200 miliónov eur. Z tendra však bola vylúčená. Keď ÚVO rozhodol o vrátení spoločnosti Skanska do tendra a opätovnom vyhodnotení ponúk, Železnice Slovenskej republiky už mali podpísanú zmluvu so spoločnosťou TSS Grade.




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Divoká jazda motorkára sa skončila poškodením policajného vozidla
<< predchádzajúci článok
Odborári trvajú na štrajku aj po stretnutí s ministrom spravodlivosti