Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

18. mája 2017

V roku 2016 prišlo do Bratislavy o 26 % viac Maďarov než rok predtým



Na snímke pohľad na Bratislavský hrad a pod ním Dóm svätého Martina.



Zdieľať
Na snímke pohľad na Bratislavský hrad a pod ním Dóm svätého Martina. Foto: TASR - Michal Svítok
Budapešť 18. mája (TASR) - V roku 2016 navštívilo Bratislavu o 26 percent viac maďarských turistov než rok predtým. Zaznelo to dnes v Budapešti na tradičnej prezentácii Bratislavy pred letnou sezónou, ktorú zorganizovali Zahraničné zastúpenie Cestovného ruchu v Budapešti a Bratislava Tourist Board (BTB).


Predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová pre TASR uviedla, že BTB na tomto podujatí pred desiatkami maďarských novinárov prezentoval Bratislavu pre maďarského návštevníka a aktuálne novinky v nej.

"Odozva na naše aktivity tu v Maďarsku, a najmä v Budapešti, je pozitívna. Oproti roku 2015 nám v roku 2016 narástli príjazdy a prenocovania maďarských turistov o 26 percent a sme veľmi radi, že sa nám v tomto smere darí, hlavne preto, že Maďarsko je vlastne náš hraničný sused," povedala Melicharová.

"Samozrejme, väčšina turistov a návštevníkov z Maďarska býva u rodín alebo u známych, pretože máme historicky spoločnú kultúru a v podstate tradície, a toto sú vlastne štatistiky ubytovaných maďarských turistov, takže ak je tam nárast 26 percent, tak je to veľmi pozitívne a tešíme sa z toho," konštatovala.

Záujem Budapešťanov a Maďarov je podľa jej slov už tradične orientovaný na artefakty spoločnej histórie a kultúry, najmä je to korunovačná Bratislava. "V tomto roku sme pripravili novinku: pripravili sme pre návštevníkov a turistov Korunovačné slávnosti v Bratislave, ktoré sa budú konať od 10. do 17. júna," dodala.

Predsedníčka podčiarkla, že BTB v tomto roku pripravil novú kampaň, ktorú prezentuje v okolitých štátoch. Ide o prezentáciu Bratislavy v troch témach - Bratislava korunovačná, historická a kultúrna. V tejto kampani korunováciu reprezentuje Mária Terézia, ktorá sa narodila pred 300 rokmi a ktorej korunovácia v Bratislave sa konala pred 276 rokmi. Tému histórie reprezentuje v kampani fyzik Albert Einstein - ide o prezentáciu moderného mesta, mesta pre mladých: Bratislava startupová, Bratislava inovatívna. Poslednou kampaňovou témou je oddychové mesto plné zelene spojené s prírodou. Túto tému reprezentuje osoba Jána Pavla II.

"Chceme dosiahnuť, aby tak, ako každý Bratislavčan už navštívil Budapešť, aby aj každý Budapešťan raz navštívil Bratislavu," povedala Melicharová novinárom.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na okresnom súde pokračoval proces s exriaditeľkou školy za vydieranie
<< predchádzajúci článok
Stanovisko vedenia BODY Energy Clubu