Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. septembra 2013

Životne poistený je v rodine najčastejšie muž



Štvrtina Slovákov považuje za dostatočné uzatvoriť životné poistenie v rámci rodiny iba jednému z partnerov. Najčastejšie si pritom túto poistku uzavrie v ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Andrej Galica
Bratislava 28. septembra (TASR) – Štvrtina Slovákov považuje za dostatočné uzatvoriť životné poistenie v rámci rodiny iba jednému z partnerov. Najčastejšie si pritom túto poistku uzavrie v poisťovni muž alebo ten partner, ktorý viac zarába. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu ING Životnej poisťovne.


"Až 77 % respondentov by volilo muža alebo partnera s vyšším príjmom, čo je podľa štatistík opäť muž. Naopak, ženu by poistilo iba 13 % opýtaných. Slováci tak pri poistení zohľadňujú najmä finančný prínos členov rodiny," uviedla k výsledkom prieskumu generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky v spoločnosti ING Česká republika a Slovensko Renata Mrázová.

Podľa výsledkov zmieneného prieskumu 27 % slovenských klientov poisťovní považuje za dostatočné uzavrieť životné poistenie v rámci rodiny či spoločnej domácnosti len pre jedného z partnerov. Pritom o nevyhnutnosti finančnej ochrany zdravia je presvedčených 75 % respondentov.

"Slováci sú známi svojou podpoistenosťou. Najnovšie sa tiež ukázalo, že v tomto smere aj značne diskriminujú na základe pohlavia. Žena je z pohľadu finančného prínosu pre rodinu vnímaná ako menej významná v porovnaní s mužom," priblížila Mrázová. Podľa prieskumu je totiž 43 % Slovákov presvedčených, že by mal byť poistený člen domácnosti s vyšším príjmom, 34 % respondentov výslovne určilo muža. V súčasnosti poisťovne registrujú takmer 3,6 milióna zmlúv o životnom poistení.

Prieskum tiež ukázal rozdiely vo finančnom správaní mužov a žien. Ženy sa o niečo viac zaoberajú finančnou stabilitou celej rodiny. Až 62 % žien má obavy z neistej budúcnosti, čo je o 10 % viac než mužov. Takmer 70 % žien uviedlo, že sa bojí brať si pôžičku. Ďalej sa ukázalo, že ženy viac sporia pri nakupovaní a vyhľadávajú najvýhodnejšie ponuky a pri nižšej cene sú ochotné zľaviť z nárokov na kvalitu. "Mužský prístup k peniazom je v oveľa väčšej miere postavený na riziku a adrenalíne. Muži viac míňajú peniaze aj na zábavu, aj pre potešenie. V porovnaní so ženami si väčšie percento mužov pravidelne kupuje žreby alebo stávkujú," dodala Mrázová.

Spoločnosť ING Životná poisťovňa uskutočnila prieskum v októbri minulého roka a zúčastnilo sa na ňom 1081 respondentov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ráno bolo v Česku mrazivé, teploty klesli až na -7 stupňov Celzia
<< predchádzajúci článok
O maďarské občianstvo požiadalo vyše pol milióna zahraničných Maďarov