Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. júla 2007

ŽSR plánujú modernizáciu železničných tratí za 66 mld. korún



Plánovaná modernizácia 15 úsekov železničných tratí na Slovensku v programovom období 2007 až 2013 by mala stať okolo 66 mld. Sk. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú navyše v tomto ...



Zdieľať

BRATISLAVA 18. júla (WEBNOVINY) - Plánovaná modernizácia 15 úsekov železničných tratí na Slovensku v programovom období 2007 až 2013 by mala stať okolo 66 mld. Sk. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú navyše v tomto sedemročnom období vybudovať štyri verejné kontajnerové prekladiská v lokalitách Košice-Bočar, Budča, Žilina-Teplička a Bratislava s celkovými nákladmi približne 5 mld. Sk. Financovanie týchto investícií by malo byť hradené z Kohézneho fondu Európskej únie a spolufinancované zo štátneho rozpočtu v pomere 85:15 %. S realizáciou stavieb ŽSR počítajú v rokoch 2008 až 2015.

"Začiatok stavieb je podmienený schválením operačného programu Doprava zo strany Európskej komisie (EK). Až po tomto schválení bude možné zasielať žiadosti na poskytnutie finančnej pomoci EK. Doterajšie skúsenosti z procesu schvaľovania žiadostí sú také, že EK ich schvaľuje dva až tri mesiace po ich zaslaní," informovala železničná spoločnosť, ktorá spravuje železničnú dopravnú cestu. ŽSR v súčasnosti pripravujú prvé tri žiadosti na modernizáciu infraštruktúry z plánovaných 15 úsekov. Prípravu žiadostí vrátane posudku nezávislého konzultanta plánuje ukončiť v septembri a októbri tohto roku. EK by mohla schváliť tieto žiadosti v decembri tohto a januári budúceho roku.

Trať Žilina - Krásno nad Kysucou má byť modernizovaná za 4,785 mld. Sk v rokoch 2008 až 2010 s dočerpaním posledných 188 mil. Sk ešte v roku 2011. ŽSR predpokladajú vyhlásenie verejného obstarávania na dodávateľa stavebných prác a stavebný dozor v januári 2008. O ďalšie tri mesiace by mali byť podpísané zmluvy a začať sa realizácia stavby. Náklady na stavebný dozor by mali predstavovať zhruba 3 % z hodnoty stavebných prác - 144 mil. Sk.

Modernizácia úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce na trati do Púchova by mala stať 6,582 mld. Sk a realizovať sa má v rokoch 2008 až 2011. Obstarávanie na dodávateľa stavebných prác a konzultanta stavebného dozoru má byť vyhlásené v januári budúceho roku a s realizáciou stavby sa má začať v apríli 2008. Náklady konzultanta stavebného dozoru majú predstavovať asi 1,5 % z ceny stavebných prác - 99 mil. Sk.

Zriaďovaciu stanicu v Žiline-Tepličke plánujú ŽSR modernizovať za 4,378 mld. Sk takisto s dokončením v roku 2011. Obstarávanie na dodávateľa stavebných prác a konzultanta stavebného dozoru má byť vyhlásené vo februári 2008 so začiatkom stavby v máji budúceho roku. Náklady konzultanta stavebného dozoru by mali stáť 1,5 % z investície - 66 mil. Sk. ŽSR pritom uvažujú využitie vlastných pracovníkov na funkciu stavebného dozoru pre druhú a tretiu z uvedených stavieb. V takom prípade EK vyžaduje obsadenie funkcie konzultanta z radov nezávislých špecialistov vybratých vo verejnom obstarávaní.

ŽSR počítajú neskôr napríklad aj s investíciou priameho napojenia bratislavského letiska na železničnú sieť na trati Bratislava-Predmestie - Bratislava-Petržalka za 14,2 mld. Sk v rokoch 2010 až 2015. Modernizácia úsekov Zlatovce - Trenčianska Teplá a Beluša - Púchov s termínom realizácie po roku 2009 by mala stať spolu 8,868 mld. Sk. Úsek Púchov - Považská Teplá má byť obnovený tiež po roku 2009 za 8,050 mld. Sk a Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša za 6,113 mld. Sk s realizáciou v rokoch 2009 až 2012.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Únik rádioaktivity v Japonsku vyšší, ako udala elektráreň
<< predchádzajúci článok
FNM zatiaľ neplánuje zmeny v orgánoch Slovak Telekomu